7.24.2008

dili kaayo tihik ang swerti dinhi sa mga wa hikabsi

(sa among katabang kaniadto nga nag-domestic helper)
















Silingan ra man diay ta ining higayona.
Dinhi’s laing dapit, wa dayon ko nimo
Kabantay kay bag-o ra man gud kong
Ninglalin. Nabag-ohan ko, kay ka gubot
Ba sad ato akong gipuy-an sa una oy,
Didto sa Hipodromo, bisa’g kinsa lang
Ang manaka; mangingilad ug kawatan
Magpulipuli lang sa kalisdanan – na,
Maayo ra gyod nga akong gilakangan,
Ug wa na lang ko mananghid og tarong
Ni manang, di tungod wa koy ikaabang,
Naglikay ko anang magsentimental
Na’g paningil to siya, suklia’g bakho
Ang atong kaayo sa una kay maayo
Na lang ang tabang makasalbar kuno
Sa iyang anak nga mora’g gimino kay
Kapin na sa walo ka tuig nagbalikbalik
Og eskwela pagkamaestra. Ako na lang
Gibilin ang katapusan nakong arkila
Sa iyang lamesa, ug nilupad ko dayon
Nga way tinguhang mopauli pa, paingon
Dinhi abay sa pamasing mahuptan nako
Ang tumoy sa bangaw nga naglutaw
Kuno sa dugos ug gatas nga gitupsan
Sa mga langyaw. Nagdugay pa gyod ko
Sa akong pagkatarok didto basin maapil
Ko’g katabas sa dimalas sa mga posting
Puthaw ug barandilya nga mora’g bugaw
Daplin’s San Carlos, masu’d ko’s sako adtong
Mga igmat pa’s kipat sa mga suga sa pelaez,
Sanciangko ug Colon nga halos nag-alirong
Sa kagabhion ug naghuwat sa pagbukal’s
sabaw nga gitak-ang sa ilang mga pus-on.
Didto na tingali ko punita sa timbangan
Sa kamagayan kon wa pa ko hiapsi nimo,
Minarkaha'g kinilo bahala’g mangabahaw
Nga linugaw sa presinto’s Mabolo. Pastilan,
Silingan ra man diay ta dinhi sa Hongkong.
Nakamatikod ko, pareho ra ka sa akong
silingang sakang sa atbang, motimbaya,
bisan og matag kidhat lang mi magkita.


-- NOEL D. RAMA
Clinton, Maryland, USA

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.