7.20.2008

sa akong paghisalaag sa kalibotan

"I expect to pass through life but once." -- William Penn
















Gigutom ko ug nagkurog kay nalupos sa ulan nga mao pay pagtuang. Hain man ko? Nganong nia man ko ining dapita? Bag-o lang ba migimaw ang adlaw, o sumasalop na? Ganina ra kong naglakawlakaw ubos sa landong ining habog nga mga edipisyo, apan wa koy nakitang orasan, ug maulaw kong mangutana sa mga tawo kay silang tanan morag nagdali. Miliko ko sa usa ka gamayng eskinita diin may nakakita kog apartment nga morag ako nang naduaw kaniadto bisan tuod segurado kong wa pa ko kaanhi dinhi sukad. Nanuktok ko ug ang pultahan giablihan dayon. Sa sulod dihay daghang tawo, sagad mga babaye, nga nagkapulikig pagpanghipos. Morag nakaila sila nako, kaha silingan nila niadto, o amgid-amgid lang, apan tungod sa ilang gimbuhaton way makahatag nakog hustong pagtagad. Ingon ko nga Botsoy akong ngalan, nga wa ko masayod asa ko paingon mao nga mangayo lang unta kog ilisan ug makaon unya mobiya na. Ang tanan mohunong makadiyot sa akong atubangan ug mahingawa, apan daghang lang gyod kaayo silag trabaho. Dihay usa ka batan-on nga gisugo pag-asikaso sa akong panginahanglan. Miyembro ni siya usa ka asosasyon nga nagtrabaho sa parokya, siyay motabang nimo, matod pa sa usa ka babaye nga iyang magulang man tingali. Karon morag nagduda ko kon kaila ba gyod mi kaniadto, apan daw wa man sila mahibulong. Sa akong pagsabot sa ilang linihokan morag sila pod nakahinumdom nga nakaila og tawo nga morag ako kaniadto. Gidala ko sa batan-on sa usa ka kwarto nga nangalimyon og sabon panlaba, puno og mga hinayhay nga sinukod ang pagkalumbay. Ang uban umog pa pero ang kadaghanan uga na.Naa pod gani uban nga mituskig na sa kauga. Iya kong gipapilig masul-ob nga igo nako, unya sa wa pa siya mobiya mipahimangno nako nga di ko angay maulaw nga modayon ngadto sa kusina kon andam na kong mokaon.


-- VICENTE VIVENCIO BANDILLO
Dubai, United Arab Emirates

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.