8.30.2008

gikan sa mga panid sa mga sulat nga wa ko ikapadala

(alang kang Rene Amper)

"When I am dead, it will not matter
how hard you press your ear to the ground."
-- Jo Carson

















1. panid sa pagtabon

bag-o ko lang ningbaw-an
ang ngalan sa bulak
nga gitawag og
goldenrod
ay, ting-init nga lumalabay
karon nga panahon na
sa tingpangatagak
inanay nang gitabonan
dinhi ning nagkagahi’ng yuta
ang mga gihay sa
goldenrod
nga nangapulak


2. panid sa kamingaw

sama sa kasagarang mga butang
maanad kita
ning atong mga kamingaw
kada buntag akong himat-an
ang pagsinggit sa usa ka langgam
ug di na lang ako mobangon
ug modungaw pa sa akong bintana
kay dugay ko nang ningbaw-an
nga tua kadto
niadtong giyamogang mga tanaman
naglibotlibot
pagpangita niadtong iyang kuyabog
nga dugay nang gipadpad
sa ninglabay’ng unos


3. panid sa kahadlok

ang pagpuyo uban sa usa ka kahadlok
igo na. kay ang kahadlok
usa ka bisita
nga modayon ug dugay’ng di mobiya
karon, niay usa ka kahadlok
nga dugay nang miipon
dinhi kanako
maikog ako’ng akong hinginlan
kay nagtuo ako’ng
wa kini laing kapaingnan
kay kitang tanan
sama man
nga dunay ingong bisita
nga dugay nang nagpuyo
uban kanato
ug hangtod karon
di pa mobiya


4. panid sa kahilom

usa ka magbabalak, si Jo Carson,
nagsulat: Kon ako patay na, wa nay sapayan
unsa kahugot ang pagduot mo
sa imong dalunggan didto sa yuta
paminaw
gyud
karon
sa mga hunghong sa kahilom
sa mga hilang
nga nag-ulang sa mga gutlo
sa pagkasingi sa usa ka salingsing
sa pagkabugto
sa ting-ab
sa samarang mananap
sa kahilom
human
sa katapusang kisikisi
sa isda’ng nahubsan
didto
sa kabatoan


5. panid sa paghikap

ug ang lain pang magbabalak,
si Steve Crow, nagsulat:
ang paghikap sa imong buhok
daw paghikap sa usa ka hunghong
paghikap sa mga bulok
sa pagsalop sa adlaw
pagsayaw nga mapiit
pagsayaw sa usa ka pinitik
sa kasingkasing

higala ko, daghan pa kaayo
ang mga butang
nga wa nato
mahikap



-- URIAS A. ALMAGRO, M.D.
New Berlin, Wisconsin, USA
______________________________________________________

Nota: Kining balaka dugay nang nahisulat, niadto pang panahon nga buhi pa si anhing Dr. Rene Amper, agig tubag sa usa ka Ininglis nga balak ni Rene nga iyang gipahinungod ning tagsulat.

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.