10.28.2008

ang dakbayan inigtikyop sa kangitngit
















Usa na lang ka dangaw sa mga gutling...
Mohagawhaw na usab kanako
Ang mga lingganay sa Katedral---
Ah, orasyon na...
Ug manguros na usab ako...
Ug ang kangitngit mokuyamang
Daw mga dulon nga mokatap sa halapad
Nga brunda sa nag-awop nga kahayag---
Ingnon ba gyod niini pagpalong
Ang gilaw sa Iyang mga mata?

Nabati ko ang mga tinagaktak
Sa mga kabayo nga nakiglumba sa misteryo
Sa mahugpaong kangitngit (daw pantasma);
Mga ligid sa mga tartanilya
Mituyok ug mituyok daw mga bola
Duyog sa pinitikpitik sa relo ning
Bukton (naglugitom ang akong mga gutlo).
Mga tawo nga nagdali (unsay ilang gidalian?)
Mga tawo nga kaha mopauli na:
May misugat, may misunod, may miabay
Kanako pagtadlas sa walog sa kangitngit---
Ah, may naghulat kanila...
Ah, may naghulat kanako...

May modawat sa dala kong grasya
Nga Iyang grasya (kay hinatag Niya)
(Mo-amen unya ako sa mga kahibulongang
Kamot nga nagbadlis sa akong mga dalan).
Milakang ug milakang ako lagbas sa mga
Busina ug masulawng mga mata sa buhilaman;
Daw buta mitaak akong nagpangapkap lahos
Sa nagpid-okpid-ok nga mga aninipot
Sa dakbayanong kagabhion--
Hangtod nga gihakop ako sa dagitabnong
Kangitngit.


-- MELQUIADITO M. ALLEGO
Palm Harbor, Florida, USA

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.