1.30.2009

lugar lang
















Habaga ang trapiko,
Halayo ang padulngan.
Hataas ang panahon
Sa paghubad sa imong kaanyag.
Anaa ka sa atbang
Mingkipi sama’g birhen
Nga nalisang sa mga santing
Kaayog tinan-awan, mga mangtas
Nga susama kanako.

Gi-imagine ko ikaw
At this time, wala ta sa Pardo-Colon
Nga jeepney,
that we’re in New York
Nanan-aw ta’g
Broadway,
You’re wearing that Prada
I bought you
pag-stroll nato
Sa Upper Manhattan one time.
Ka-remember pa ka?
We went home sa apartment
Sa 7th floor ug gipasandig ta ka
Against the window
And made love with you
While witness
ang tanang
Bandila atubangan sa UN building.
Not sure kon saksi ba sab
Ang Philippine flag. From where we were,
Morag
I couldn’t cipher ours.
Vague, couldn’t tell which ones
From the mist
sa atong bintana :.
Moreso, sa dihang gigawsan na ko.

‘Lugar lang!’
Eskina Kamagayan na man diay.
Sa pagliso mo atubangan kanako
Sa imong pagnaug nangalisbo
Ang pahumot mong six-gives.
Kon lugar lang ang hisgutan,
Sayod ko sa matag eskina sa inyoha.
Sayod ko nga usahay,
Mag-abot ang prosesyon
Sa imahen sa birheng hinuroy
Ug sa mga babayeng midungan
Og butho sa mga ilagang pawt
Sa imburnal sa sayong kadlaw'n.
Ilugar lang. Ah, ipadaplin.
Buot mong ipasabot
Nga ipahimutang ka sa eskina
nga labawng mong nasinati.
Kon diin tam-is ang matag
Balikas-- ‘Kayat !’ ‘Lolo!’
‘Torjak!’ ‘Pisting yawa!’
‘Iyot!’ ‘Kiyod!’ ‘Habal!’

‘Lugar lang.’

O tingali, pasabot mo,
‘It’s just a place.’ Lugar lang.
Dili usa ka matang sa
Life-and-death situation
Kon diing eskinaha ka man mahitugpa.
Lugar lang. Ma-New York,
Ma-Kamagayan, walay labot kining tanan.
Sama sa kahimtang sa liboan ta ka mga magsuon
Sa mga hospital sa Amerika, sa konstruksyon sa Dubai,
Sa mga kusina sa Hong-Kong. Dili usab ikalalis
Kon nganong ang pulong ko
Namistiso sa paglugnot-lugnot
sa tanang pwersa sa atong kaagi.

Sa unahan, ako na pod ang nanawagan.

‘Lugar lang.’
Gitunol ko ang akong pamiliti
Sa konduktor nga nagsigeg ngisi
Daw wala malisang sa tanan, midukdok
Sa atop sa sakyanan ug nanawagan sa mga tawo
Sa kadalanan, ‘Aaa, Colon! Colon!’


-- JANUAR E. YAP
Cebu City, Philippines

2 comments:

alig-ig said...

Kiniy balak. Kinsay nag-ingon nga moribund ang literaturang Sugboanon?

Mabuhi ang mga santing og tinan-awan!

MICHAEL U. OBENIETA said...

Tagay ko anang imong panahom, Popsie! :) Kidhat, bay Jang! :)


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.