3.25.2009

ang suwat ni pedro sa iyang amigo
















Rene, suod kong amigo,
Nasubo ko sa imong suwat.

Sa nahitabo sa ig-agaw ko’ng si Julia
Nga nisunod na sa iyang mga amiga,
Nagpahumot og six gives, may tattoo nga rosas
Sa dughan ug kanunay’ng gisitsitan. Kon sa pagdayeg ba
O sa pagbadlong-- makalibog! Sa mga tambay,
Gipamestihan sa kaibog.

Sa pagkoral ni mayor sa katungas' bungtod diin
Ato’ng gisawhan ang mga bakasyon sa pagpanghasi
Sa mga langgam, sa pagtirador sa ilang bayanan.

Si Islao, my cock-eyed uncle, Stanley na diay ron?
Kay tungod nakasul-ob sa gipadala’ng Stateside nga bisti;
Wa lang sayri nga ang nagpadala halos walay pangarte.

Rene, wala kaayo'y kausaban
Sukad pag-abot ko sa States.

Kung padu'ng sa salot aron mopauli
Moagi ra gihapon og fly-over.
Usahay traffic, usahay pod dili,
Pero diri, siyam ang nauganan,
Siyam usab ang sak-anan
Mas nindot sa ato, straight ra ang drive-an.

Ug kon ma-flat tire ka sa dalan, daghang
Taw' imong maduolan aron ka tabangan,
Diri ang kayod imo man tanan.

Diri ang dakong sapa, ma-imagine ko pa,
Kay sa ilaw’m sa tulay adunay lingkoranan.
Didto ako’ng mahinumdoman si Tasyo,
Ang tiguwang nga bungoto’g suwang, nga mitigbas
Sa duha ta ka tuko didto daplins taob nga sapa,
Nga mihatag kanako’g kahimuot duol sa luha.

Nalipay diay siya sa pagkaminyo ko’g Amerikana?
Bisan pa’g diri gihimo ko’ng cook? Panagsa ra ko bana?

“Dear, can you cook for me…” Mao na pirmi’ng pukaw
Sa akong asawa kada buntag sa ako’ng pagmata
Ug sa kagabhion kanunay lang ko niyang' ingnon--
“I’m sorry dear, not in the mood” kay kuno stressed siya
Pero kon i-invite og party, pwerte’ng morampa.

Ming-uk-ok ang tuko sa suok sa molding sa kisame
Mikaging nga daw wala ka lawgi’ng tigre, nagkurog
Mora’g bata sa sidewalk sa Colon, nag-abot
Ang suwang ug tuhod daw nabola’ng panapton.
Miguho ang palad, nagkangkang, nanghinaot
tunolan sa mangagi sa dalan.

Rene, hinaot unta ania ka diri sa akong tupad
Ug saw-an ta ni Nilo, ang mananagat tang amigo,
Lambay ug takla sa suba sa mga Amerikano.

Ihangad ko na lang sa langit dayung lad-ok sa tequila,
Imagining that you’re among the stars in heaven.

P.S.
I-regards ko kang Celia, ang babaye’ng atong nakit-an
Sa baybayon sa Obong. Ingna siya nga sa kanunay,
Sa akong handurawan, siya ako’ng gipauraray.


-- BERNARD PAGUSARA
New Orleans, Louisiana, USA

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.