8.08.2010

ang abyan
















I. Matod sa Bungoton

tuburan sa talagsaong kusog
walay kaaway nga di mabuntog
ang iyang panulti di hinubog
ug di gyod kutob ra sa hambog

kaulo sa ngilngig nga kaisog
ug dili modulog sa putig itlog
kay ang gusto niya palautog
nga dili matalaw ni mokurog

magtutudlo sa sahi nga kaalam
sa tambal man o kaha sa yamyam
ug sila nga iya gyong ginalam
kon mokaon walay mga ugam

magtutuga sa mga kinaadman
ug mga tinago ning kalibotan
kay sumala sa akong nasayran
ang abyan tinuod nga gamhanan

II. Matod sa Opaw

kanako ibilangkad ang imong kaanyag
kay imong dugos makatagbaw sa kalag
pasagdi na lang ning akoa purya buyag
nga makighimamat sa tinago mong lungag

Hulagway ka gayod sa maninintal
ikaw nga andam kanunay makighabal
ako makahimog mga sala nga mortal
galamhan ko ikaw ang ginakumpisal

nganong buot mong adunay singsing
kining tahod kos pag-iring-iring?
mao ba kadto ang kanunay mohaling
sa kahinam mo sa talagsaong saging?

A, sa akong atubangan pahawa
kay di ko mapugngan ning akong dila
nga maglaway sa tinago mong kota
busa pahawa, pahawa pesteng yawa!

III. Matod sa Abyan

Ayaw balikasa ang akong ngalan
ikaw nga kaliwat sa mga dangan
palihog noy kon ikaw giutgan
paglusi na lang sa imong simbahan

kay ako ang mobuot sa akong lawas
kon mogamit man ugaling kog tawas
ug anad lang ko sa di dali mapuwas
kay aron daghan gyod ang mogawas

unsay labot mo kon king kaghigwaos
matagbaw sa singsingan nga ubos?
ikaw ang pahawa opaw nga bastos
ayawg panglili sa akong pagmabdos

sa akong kinatawo mahimugso ang tawo
kusgan ug gamhanan kublan pas bato
nga mopunggot sa malaw-ay mong ulo
nga magsigeg yawyaw diha sa pulpito

IV. Matod sa Bayani

ikaw gamhanang singsing alang kanako
dayandayan ka sa bugtong kong kumagko
ikaw nga saksi usab sa akong pagkahubo
andam makig-unong sa kalipayg kasubo.

ikaw gidamgo ko na sukad pa sa sinugdan
nanudlay kas bintana sa imong kawanangan
ang pahiyom mo kanako daw way kinutuban
ikaw lipayon ko usab sa akong kiliran


-- ANIJUN MUDAN-UDAN
Malaybalay, Bukidnon, Philippines

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.