2.09.2011

balitaw: usa ka dosena ug usa

Inday:
Sibog ra god, Ondo.
Palayo, usa nako.
Kay basin mapun-an
Ang atong kamanghoran.

Ondo:
Naunsa man ka, Day.
Parayeg ra ko'g dyutay.
Kini laging tugnaw ug tingbitay,
Makasamot gayod sa kalaay.

Inday:
Paminaw ra god, Do.
Kadali, lingi usa nako.
Ayaw og siplat, Do.
Kay basin ikaw matangkugo.

Ondo:
Ayaw, gani pagtiaw,
Atong saw-an ang uhaw,
Ning panahon sa tugnaw,
Kitang duha magtagbaw.

Inday:
Sus, intawn gyod nimo, Ondo.
Wala ka ba mag-ando?
Ipha imong mga anak,
Magdungan pa og hilak.

Ondo:
Ayaw'g kabalaka, Day.
Di lang ta magdugay.
Ania ko'y putos,
Aron di ka mamabdos.

Inday:
Sus, naa na pod na.
Pirme mo kanako isudya.
Kon di ko kabantay,
Hulboton mo kini'g ilabay.

Ondo:
Mag-unsa na man lang Day,
Ang handom tang kalipay.
Asa man diay ipauraray?
Ang gugma ko intawn tiunay.

Inday:
Hunahunaa ra god, Do.
Kon magsige ko nimo'g tando,
Usa ka dosena'g usa unya
ang mahimo natong bata.

Ondo:
Sige, sige ka.
Pagminaldita.
Hutda gyod akong pasensya,
Sa lain ko motirada.

Inday:
Nanghadlok ka Ondo?
Konsensya lang ako.
Ikaw gani masakit,
Ayaw gyod og sangpit.

Ondo:
Dali lagi diri,
Ayaw kog balibari.
Sige na, paduol,
Sulod diri sa habol.

Inday:
Uy, taym pa, taym pa, Do.
Paminaw lagi nako.
Di mo ba maklaro?
Kulob na ang kaldero.

Ondo:
Sus, ayaw na lang ta,
Kini ang hunahunaa.
Usa gani ka dosena,
Nganong nakaya ra.

Inday:
Pastilan nimo, Ondo.
Ipha sa imong tudlo.
Anak mong nag-eskwela,
Wa kaabot og lima.

Ondo:
Maglalis na pod ta?
Nianang estoryaha?
Mangluod na pod ko.
Moadto kos ispidno.

Inday:
Sige, sige, suwayi,
Kanang imong kalaki.
Motrabaho na lang gyod ko,
Aron di ta mapurwesyo.

Ondo:
Naa na pod ni,
Di paalkanse.
Mga bata bantayi,
Mangita ko'g paagi.

Inday:
Do, ang imong saad,
Mora nag nangluspad.
Ilong ko nibukad,
Sa sige og agad.

Ondo:
Naunsa na man ni?
Kadugay ba god ani?
May lain kang lalaki?
Nga di na man ka puydi?

Inday:
Hahahahaha.
Unsay naunsa na?
Naa pa diay kay duda?
Sa anak tang usa ka dosena?

Ondo:
Sige husto na,
Dali na sa kama.
Kon dili gani ka,
Ipapiit ko ni sa sira.

Inday:
Uy, uroy, Ondo!
Basin og magdugo.
Itulog na lang na,
Ginansya pa kag muta.

Ondo:
Aw, kung di ko nimo tagdon,
Daghan ra ba nag ingon--
Niini nga sitwasyon,
Linggam dayon ang adtoon.

Inday:
Aguroy! Pagsipat gyod, Ondo.
Ayaw pagtuo nga walay buno.
Inig abot mo gikan sa linggam,
Atubanga unya ang sundang.

Kon nisugot pa lang ka unta,
Sa ika-onse ta nga bata,
Nagpalaygit na lang unta ko,
Para matagbaw ka pag-ayo.

Ondo ug Inday:
Unya, ingnon dayon ta,
Sa silingan tang buta:
Nganong kada gabii magsyagit,
Kay naa diay iring gilaygit.

Meow!


-- GREG A. FERNANDEZ
Muscat, Sultanate of Oman

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.