7.23.2011

tipik sa akong pakighinabi sa pilosopong buta

Bisan tuod buta ka, nganong mao ra’g gapahipi gihapon ang pahiyom anang imong tabontabon?

Ay, wala’y pulos ang luha. Usik-usik lang na. Dili gihapon na makalapaw sa baha.

Nganong makaingon man ka ana? Dili ba labihang lisora anang kahimtang nga gilumloman sa kangitngit?

Ay, labaw nga lisod kanang kanunay makasaksi og lain-laing matang sa laksot. Dili ko kinahanglang mag-atubang anang mga mantalaan. Pastilan, lupig pa’y lukot kanang
kanunay gibasa sa tigsibya sa radyo. Dili ko kinahanglang lingawon sa mga libro. Dili ko kinahanglang lingawon og mga salida ug bisan unsa pang karambola diha. Dili ko angay molingiw. Dili ko kinahanglang magpakitiw sa pilok atbang sa samin. Dili ko kinahanglang magpili sa mga ginadili. Bungi, budlat, lapad og nawong, libaongon og apapangig, bugason, bilbilon, dagha’g uwat, dagha’g bun-og, buktot, kimpang, pungkol. Igo na nga kabalo pa ko mohinol, motila, mosupsop, maminaw sa mga agulo, mga talidhay, mga kanta bisan yabag usahay.

Sa ato pa, kinsa man dia’y angayan natong kaloy-an?

Ay, kanang dagha’g pangutana. Kanang gahuwat kanunay og mga tubag sa buta. Kon dili ka mouyon ug motando ana, aber, tan-awon ta.



-- MICHAEL U. OBENIETA
Topeka, Kansas, USA

1 comment:

Balitaw said...

hahahaha makalingaw ang ending. nalingaw ko sa balak, hasta pod balak ni Durado nga "kanta og sastre"


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.