3.08.2013

sigbin


Kuyaw'g masimhotan ka sa sigbin, 
matod ni Nanay kon mag-iyagak ko
kay gustong mokuyog 
sa lapyahan aron sugaton si Tatay
gikan sa tibuok hapong panagat.
Moburot kuno ang akong tiyan 
nga mora'g gipuy-a'g bakukang
ug manghubag ang akong nawong
kon mabughan sa nagdilaab niyang baba. 
Sa binata kong imahinasyon,
molutaw ang sigbin
sa hulagway sa irong buang,
binuhi sa among silingan, 
nga maoy makapakurog 
sa akong tuhod kaniadto. 
Modali ko'g dagan sulod
sa akong lawak,
motago ilawom sa katre.
Apan padayon kong paminawon
ang kalayo sa dila sa sigbin,
ang takdol sa iyang ikog,
ang lim-aw sa iyang kalimutaw.
Makatulog ko nga mobahad 
ang pahiyom sa kilumkilom.
Unya, manuktok ko'g usa 
ka pultahan ug moingon nila, 
Suginli pa ko'g lain.
Bahala'g labaw pa sa sigbin.
Bahala'g mahadlok ko.
Pukawon ko nila'g modagan 
dayon ko sa gawas sa lawak,
mogakos ni Nanay. Ug mao kadto 
ang una kong sugilanon. 


-- NOEL P. TUAZON
Dauis, Bohol, Philippines

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.