1.05.2015

tug-ani ko, dong, tug-ani ko diri sa plaza independencia


kang Myke O., higala kong magbabalak

Mibukhad na ang habol sa kagabhion
Ingon kangitngit sa akong kawad-on.
Taliwa diri sa plasa diin kinural
‘Ning atong kagawasan, tug-ani ko, dong,
Tug-ani ko kon unsa’y kalahian
Niining imong balak sa lalaking
Gapunay la’g kuot sa iyang tinago-ang
Bahandi nga gahugot sa iyang karsones
Nga maong. O di ba kaha sa pait
Nga mga duga sa kainit, sa singot
Bugnaw pa’s kahilom nga dugay nang
Mikutkot sa mga batong bungbong
Sa Fort San Pedro, ug sa tayang
Gangutngot sa pagkapyot sa mga puthaw’ng
Kanyon sama’s bigang wa na’y kabuthan.
Ug tingali kining imong balak
Parehas ra sa mga saad nga kuno bituon
Sa binugoy ug kiat nga mga kidhat sa batan-ong
Gahagad og kalipay’ng gatangag og presyo.
Ingon sila, basta igo la’g tulo ka grande
Sa sing-alongan diha’s eskina Mabini ug Colon,
Maum-om na kuno ang langit bisa’g magpahipi
Na lang luyo sa dakong punoan sa akasya.
Pero kon swertehon kuno’s paghangyo,
OK na ang bayad basta makapalit la’g usa ka
Kahang Champion, kanang blue seal.
Tudloi ko, dong, tudloi ko
Sa angay’ng mabuhat ning imong mga pulong,
Han-ay mong gitanday-tanday, diin sa pakighiusa
Moutog ang unod sa mga pasumbingay:
Ang kalig-on lawom moduot sa kangi-ob
Sa kalag ning haw-ang kong paghandom;
Nga bisan ang kahait luomon ko
Kay ang kasakit daw akong langit.


-- RONALD P. VILLAVELEZ
Talisay City, Cebu, Philippines

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.