12.09.2015

pagkalukapa sa pak-an nga diktadora


Gitawgan ko sa pak-ang’ diktadora
nga naglingkod sa garing nga inidoro.
Sa iyang trono, mibikangkang siya,
nanampiling sa kalaay. Gimando niya
nga mogama ko’g balak mahitungod
sa iyang kabubut-on
 
ug dayon ipatik sa iyahang mamords 
nga paa. Mibalibad ko,
ug iyang gilatos ang akong bugan
sa lunhaw nga bitin. “Tonto!
“Basin nakalimot ka kon kinsa
ang imong ka-storya?” Niluhod ko,
 
gakamang ngadto sa garing nga trono.
Gitulon nako ang salin sa akong garbo.
Nihalok sa mga kuko sa iyang tiil ngadto
sa tuhod. Ningisi siya, ug gituman nako
ang iyang gusto. Nagyamyam ko’g
mga pulong samtang gahubit ko

sa iyang paa. Apan nanghuy-ab siya,
ug nabara ang tinta. Nipadayon ko
pagyamyam samtang nagmanya
ang diktadora… hangtod giduka siya
dihang naamol ang tumoy
sa akong dagang. Samtang siya
 
gahagok, gipatik nako ang panupak
sa iyang galamhan. Gitilaan nako og
pinakatay ang mamords niyang paa hangtod
nalakra ang laway: “Taya kang’ pak-anga!
Nakalimot ka sa imong kaugalingon.
Ikaw ang akong musa. Pag-sure diha!”
 
Gitakla nako ang tulbok sa tuaw,
ug nangurog ang bus-ok nga unod.
Nagkisikisi ang iyang duha ka pako
hangtod nangaluno ang mga balhibo.
Sa pagkaigking sa pak-ang’ diktadora,
nilunop ang iyang garing nga trono
  
hangtod nasiak. Taliwala sa silaw
ug gabusay nga agwa, nipatim-aw
ang bangaw. Ug gikan sa lasangnong’
bulbol ngadto sa taluktok sa Parnaso,
namakwit ang liboan ka langgam,
nag-awit sa panaad sa kagawasan.


-- TON DAPOSALA
Cagayan de Oro City, Philippines

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.