3.07.2018

han(d) solo


Iniggawas nako sa pultahan, 
makit-an ko ang imong dughan 
sa sulod sa puti nga sando 
sa nagpakigol-kigol nga silingan 
nga gabisbis sa iyang tanaman. 

Inigsakay nako sa rela, mawani 
ang akong kalag sa hamis 
mong panit nga naa sa bukton 
sa kaabay nga teller kansang
aping sihag ang kaputi. 

Inig-abot sa Jollibee 
sa eskina sa Corrales Avenue
masalaag ko sa imong kahumot 
dihang milabay ang usa ka estudyante
nga gatila sa hot fudge sundae. 

Samtang gakaon ko’g burger
akong nasapon ang imong paniid. 
Gasilak gikan sa kalimutaw 
sa usa ka nurse. Gamanyamanya. 
Gapa-sweet-sweet sa patikon niyang uyab. 

Sa pagbarog nako miabot ang cashier. 
Nagdala sa kuwang nakong sukli. 
Sama sa imong pagtando-tando, 
namuwa ang iyang aping sa pagpahiyom. 
Tataw bitaw sa name tag kinsa siya

apan naamang ko. Miuli na lang ko 
kaysa mopadayon og duhiraw 
sa way-tumong nga kahidlaw.
Sa pagtugpa sa higdaanan, naa na pod ka
motungha tadlas sa kangitngit. 

Wala na ko mahibulong sa imong pagduaw. 
Gakupot ko sa kandila samtang imo kong
giagbayan. Nagduhaduha ko’g subay 
sa madulom mong laraw. Apan sa imong 
hunghong, nabanhaw ang akong kabangis. 

Gikan sa imong inagulo nganhi sa akong dila, 
gibadlis nako’g pinakatay ang porma sa gugma 
taliwala sa mga hinol ug hapuhap hangtod 
nayagyagan ang kahaw-ang sa kinauyokan
sa kahiladman. Hangtod ang mga pulong

nga nagkampat sa kahilom mokuyanap.  
Mahimong awit. Makaamang sa langgam.
Madunggan ug masubayan lamang 
sa iring nga nakalingkawas 
sa iyang halwa.


-- TON DAPOSALA
Cagayan de Oro City, Philippines 

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.