4.26.2012

pagpangg(ub)a


(alang sa mga nabiktima sa “acid attacks”)

Gikan iyang gitamak-tamakan
ang akong kaputli—tungod kay
dili siya ang tag-iya ning akong dughan—
galungot-lungot ko palayo kaniya apan ako
inyong gikauwaw, gipalayas, gitukmod sa lapok,
gihigtan og tunok ug gigaid.

Tan-awa ko! Kaila pa ba mo nako?

O, inahan! Hikapa ang akong aping
Nga inampingan mo kaniadto:
walay lamok modugpo apan
karon gipahit na sa asido.

O, amahan! Tan-awa ang akong mga mata
nga ingon nila liwat nimo:
buta na ko apan ang imong katawa
dan-ag gihapon sa panumdoman.  

Silingan, kahibalo ko
nga nagpabungol-bungol ka apan
paminawa ang pagngaab sa
akong kaluhang baye ug mga anak nga laki:
Nalanay man tuod akong dunggan apan
akong kasingkasing gisanapan pa og pagpangga.
Gataki-ang ko, gaping-it.

O, mga anak! Gakson ko kamo sa hingpit
ug magkuyog ta, mokagiw sama
sa aso sa asido. Didto, dili mahupas
ang pagpangga hangtod puhon
mahimo na ninyong gub-on ug lanayon
ang katawhan sa inyong bili—
gawasnon, matinahuron, mapinanggaon.

Didto, andamon ko kamo
nga makabaton og katakos
labaw pa sa asido.


--TEA SOLON
Cebu City, Philippines

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.