11.02.2022

ang dilaab sa mga mata ni Mary Shelley


Gakurog ang mga litra 
sa balak 
ni inday Mary— nahinumdoman nako 
sa wala pa mataktak 
ang akong tabontabon 

sa iyang kalibotan. Gitukmod ko 
sa iyang mga pulong 
sulod sa ngiob nga lawak. 
Duna’y gamayng dan-ag 

sa gapinal nga kandila, 
ug matod pa ni inday Mary dinhi 
mahimugso si Frankenstein. Gikan 
sa gawas, nadunggan nako ang uwang 

sa mga dahon nga nalisang 
sa huyohoy. Buot kong tutokan 
ang dilaab sa mga mata 
sa tambaluslos nga nagkumbitay 

sa kisami— iyang binuhi 
nga nituok nako dihang 
gianinaw ko ang iyang pagsulod-
guwa sa akong higdaanan. Usahay,

ang lawak mahimong lawod diin 
manggimaw ang kataw 
nga mobitad nako sa ilawom, 
molumos sa akong kahadlok.

Mao nga nilingiw na lang ko 
kay di ko buot nga mahigmata 
taliwala ning urom nga nahimong 
haya sa usa ka pasundayag. 
Ayaw ko’g pukawa. Buot pa nakong 

paminawon ang nagkadaiyang 
mga tingog duyog sa danguyngoy 
sa mga kalag ug sa mga batang 
gisignit sa sabakan, gipanglabay 
sa basurahan. Unya,

sa gamayng bintana, manambo 
si inday Mary; magtagbaw 
sa gusbat nga talan-awon nga daw 
giagian ug bagyo, nangutana nako 

kon duna pa ko’y mahagdaw 
sa kilisiw sa kataposang dag-om nga 
ganiha bughaw ug kanindot tan-awon 
apan karon nahilis ug daw 
nahagsaan og bangaw.

Sige, dad-a ko sa kinahiladman 
ngadto sa wa’y undang iniktin 
sa imong kangitngit hangtod 
mobagtok akong dugo, hangtod 
magupok akong kabukogan, hangtod 

mangangtod ang pabilo sa mga kandila 
ug ang kangitngit na lang 
mao'y mahabilin salin 
sa natagbaw nga tyabaw. 


 -- RODELIO BARELLANO 
Caloocan City, Metro Manila, Philippines

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.