1.28.2014

pukaw


1.
Ka'tong nagkuyog ta sa baybayon… Atong mga lubot medyo nalumos sa ba's, ug naglingi ka sa mga gagmayng isla sa atbang. Gitug-anan ko nimo sa imong damgo. Niingon man ka nga mobiya ka sa isla para niini. Sukad ato, nituo ko nga ang damgo matinuod sa pagbiya. Ug ang isla usa ra ka lawom nga pagkatulog nga nagtangag og maanindot kaayo nga talan-awon---taas nga inat sa puting baybayon nga mahimong mokupot sa daghang punoan sa lubi, tin-aw ug lantap nga dagat, ug mga tipak sa pulo nga maayong pagkahan-ay mao ra'g mga giadurno nga alahas. Susamang talan-awon tinuod nga madamgohon, mao sab nga nakahunahuna ko: Basin nabuhi ko nga nagdamgo sa kinatibuk-an niini. Mao ra'g sulagma ra ang tanang tawong nagpalibot nako. Dili tinuod. Usa ka adlaw. Usa ka higayon. Usa ka kisaw sa buhok sa akong pilok. Ug mahimo silang mawagtang. Busa, puyde ra nga mouna ka paglakaw kun mouna og mata. Ako, sa kasamtangan, pasagdi nga magpabiling matulog.

2.
Nibiya ka. Ang nagpanaw nga hangin nihikap kanako sama'g gininhawa sa yelo. Naghatag kanako og sumbalihok susama anang salin sa usa ka daman. Makaestranyo kining baybayon.  Nawad-an ko og luna. Nagromansa ang mga umang sa basang hitad sa baybayon. Naghawok ang mga balod sa mapailubong baybay. Ug nakighiusa ang asul sa dagat ug sa langit. Kinsay dili mangabugho? Gisukna sa akong kamot sa hinlo nga bas-- walay kalainan sa hangin. Nibiya ko. 

3.
Ang hangin nahimong mahulgaon, mao ra ba'g sa dayon nang mawala ang huros sa berano. Mao ra'g nipahulay ang tanan. Nabansay nako ang pagkatulog nga labaw kataas sa kapunawpunawan. Nibalik ko'g luhag niining baybayon. Nisuway ko'g kuyog sa tanang asul sa langit. Natagpilaw, nagdamgo. Kon usa ka adlaw ikaw mobalik, kahibaw ka asa ko makit-an. Kahibaw ka unsa'y buhaton.


-- JESSREL E. GILBUENA
Bantayan, Cebu, Philippines

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.