2.13.2019

ang panumdoman sa usa ka isda


Nahimong serena si mama. 
Matag biyo sa otsenta anyos 
gikan sa sala paingon sa kusina, 
kanunay siyang mangutana, 
“Kinsay imong uyab ron?” 
“Si Catriona, Ma,” litok ko sa ngalan 
niadtong ginganlang reyna 
sa tibuok kalibotan sa mantalaan. 
Sa iyang pagsukad sa tinola sa lamisa, 
mihayat siya kanako sa iyang paglingkod, 
“Kumusta na man mo ni Maria?” 
Ingon ko, “Ma, lima na man ka tuig ang milabay.” 
Unsa gud diay, tubag niya, ug dayong higop 
sa nag-aso-aso pang sabaw.
Nangutana siya kon kinsa’y nangompra 
bisan og bag-o ko lang gitunol 
ang sukli sa tibuok niyang gipadala. 
“Manimba mo ron ni Milagros?” 
Nangalisbo man gyod og kalit 
ang kahalang sa sili nga gipusa ko sa ginamos. 
“O, ma,” tubag ko kaniya, bisan tuod 
og Sabado pa ug si Milagros nagmilagro na’g iya, 
tua namampam sa Hapon human sa dakong giyera
nga ambot og kanus-a pa tong sirkaha. 
“Wala pa mo’y plano ni Leonore magminyo?” 
Wala koy nahinumdumang Leonore, 
apan gitubag ko siya, “Ma, moabot ra 
gayod mi anang puntoha. Labi na 
nga gihigugma ko siya taman sa ginhawa. 
Magtukod mi’g kapuy-an nga gama sa kahilom.”
Mikupot sa akong kamot 
ang katunga daw isda nga akong inahan 
nga nakauyon sa maong babaye, 
ug miingon, “Gikalipay ko, dong.”


-- JANUAR E. YAP

Talisay City, Cebu, Philippines

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.