2.02.2019

kinabatian nga kinhason


Sa dili ko pa ibukot ang kataposang kurtina, tugoti ako sa pagsugilon kaninyo mahitungod sa usa ka talan-awon kaniadto samtang masulob-on akong nagbinugtong sa baybayon. Apan, sa akong pangagpas, malipayon ug dayag sa ilang kasinaw ang mga bato uban sa nagkadaiyang bayanan sa aninikad, litob ug bug-atan diha sa akong tiilan. Ug gitaliwad-an sa ilang kaanyag mao pod ang usa ka laksot nga kinhason, natipak ang iyang bayhon ug ingon sa kumo iyang gidak-on. Tataw kaayong pipila na ka higayon siyang gisalikway ug giyam-iran. Bisan gani kon ako mao’y pasultihon siya mao’y pinakabati nga kinhason niining gibarogan kong baybayon. Kapila na kaha siya gilampurnas sa nagkadaiyang gidak-on sa mga bawod? Daghan na tingaling gakos ang iyang natilawan sa managlahi nga matang sa gapnod. Ug nasayod ako nga gitusik, giingkib ug nibalikos na kaniya ang tanang mangtas nga mananap sa lawod kon ugaling mahiatlan siya sa taob. Sa wala’y pagduha-duha dihadiha ako siyang gipunit ug gihagpat ko ang mga lumot nga mingkapyot, namilit ug nanuhot-suhot. Gihinisan ug gipapas ko tanang timaan sa iyang pagkadagatnon. Niadtong tungora, mipabathay siya’g gibug-aton sa akong kamot kanako. Lahi na siya sa ubang kinhason sa baybayon. Daw gitahasan ako sa dagat nga siya amumahon, angkonon. Sa wala’y panumbaling nagpaangkon usab ako kaniya. Tingali, kon may pagbati man siya, lahi ako sa tanang nahidangat niining baybayon. Sa akong paglakaw, sulod sa akong dughan, hugot akong nagkumo kaniya. Nasayod ko nga mahimo namong, tadlason, baktason, ug subayon tanang matang sa dalan sa kinabuhi latas sa umaabot namong katuigan gawas sa dalan sa iya-iya namong kagahapon.


-- KENNETH MICHAEL BABA
Borbon, Cebu, Philippines                                

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.