4.29.2019

kining lawas, mga bukog, sungo ug usa ka laylay


Kanunayng abli ang hawla sa akong binuhing langgam 
Ug nilupad-lupad siya diha sa hawanan 
Ug makadaghan sa usa ka adlaw nibatog siya
Sa puting sanga tapad diha sa lamesita 
Ug niawit sa sanag sa iyang anino sa bildong tabon.  
Gitusik-tusik niya ang ang mga pula 
Plastik nga mansanas nga giadorno sa tupad sa bungbong.

Dili gyod siya molupad sa gawas
Bisan pa man sa abli habog nga bintana,
Bisan unsa kahayag sa kalibotan nga puno sa mga awit,
Bisan unsa kalawom sa kakahoyan sa palibot,
Ug unsa kaasul sa langit.
Unsa kahay panumdoman sa nabaling pako 
O napakgang nga awit nga iyang gihambin?
Usahay kalit nga nihugpa kanako ang daman
Nga wala na sa iyang hawla ang akong binuhing langgam
Ug sa tungang gabii nga baga sa nagtipun-og nga mga balhibo
Nigawas ko sa akong lawak sa mga kaban nga ginaptalinahan
Sa akong katre nga inalmirolan
Ug gisusi ko siya sa iyang paghinanok
Sa katulogon sa kalanggaman.
Nidamgo sa kalibotan nga ako
Ug ako lamang ang tig-apod-apod sa mga bulok
Ako ug ako lamang
Ang tigtagik sa katahom ug kahusay
Mating-ulan o ting-init, ting-ani o ting-tanom.

Pagkamubo sa iyang kinabuhi--
Pipila ka tuig nga pagbuka pagtak-op sa mga pako.
Pagkataas sa ako-ang kinabuhi--
Pagkadaghang mga tuig sa pagbuka pagtak-op sa mga bintana, 
Ug karon mihangad ko sa mga panganod 
Nga gituboan og pino, tag-as nga mga balhibo 
Nga taudtaod mapapas, ug motunga, ug mapapas pag-usab.
Pagkadyutay sa mga higayon nga karon gituwaw, 
gihinganlan, kansang mga utlanan milapos sa halwa 
Ning lawas, mga bukog, sungo, ug usa ka laylay.


-- ESTER TAPIA 
Kathmandu, Nepal

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.