5.23.2019

sa inahan nga naupos ang kinabuhi taliwala sa kapit-os nga gigapos sa mga salin sa gubat


Wa pa koy buot niadtong panahona.
Kanunay kang mopahimangno kanako,
Sa akong paghimog mga hinagiban.
Kanunay ka nga magyawyaw sa kasuko,
"Unsa, gusto nimong mahimong rebelde?"
Mogawas na lang kos balay kay way hanaw
Kon unsa kadtong imong mga gisulti
Kay wa pa man koy hanaw unsay pangayaw.

Kaniadto migama kog mga bangkaw
Gikan sa tayaon nga molyeng nakaplagan
Sa dalan, human sa akong panginlaraw
Samtang mibundak ug way hunong ang ulan.
Ug gikan sa paghimo og mga tuksi
Migama sab ko og mahait nga tag-i
Kay gisumhan sab ko og sigeng pananggi
Sa maisan nga dili kitay tag-iya.

Gihikalimtan ko sa inyong panahon
Niadtong nanlagyo kamo sa Agusan.
Samtang mipalawod ko sa akong damgo;
Mitaliwan ka nga wa koy hinanawan.
Ug maong way laing nabilin sa dughan
Gawas sa nagdilaab nga kaligutgut
Nga migamag bag-ong mga hinagiban
Alang sa mga gihimong kalalaut.

Wala ko mangandoy nga mopahilayo
Apan dili na gyod tingali mapugngan
Ang pagbukal sa gipanunod nga dugo
Kay kita puohon man isip katawhan.
A, way kapahulayan ang sama nato
Way kalinaw ang atong mga banuwa
Sukad mapukan ang atong mga datu,
Sukad mapukan ang atong mga bae.

Sa ulahing yugtos imong kinabuhi
Nahinumdom ka kaha sa imong anak
Nga nakita nimong liwat sa bagani
Maon nga daghang gabii kang mihilak?
A, panahon kadto nga ako gianod
Sa mga unos sa akong kasingkasing
A, panahon kadto nga ako misunod
Sa dalan nga misugod sa Dulangdulang.

Wa na nako ihapa ang katuigan
Kay way kalainan ang niadtog karon.
Wa na sab ko mangitag handumanan
Kay ang kapit-os way lami nga dumdumon.
A, sama sa inahan ko nga banuwa,
Kanang kapait sa imong gidangatan
Ang tambal nga unya maoy mopasibwa
Sa gihandom nga hustisyag kaangayan.

Makauma da su taghapoy alima!
Ug ang tanang utangan iyang paninglon.
Makasagad da su Bae Manganingga!
Ug ang tanang ilo iyang amomahon.
Mapakdeg da su sandigan lumalambong!
Ug mangatigom ang nagkatibulaag.
Mabayaw da asem su Datu Magampong!
Ug ang nahapla mobalik sa pagbarog.


-- ANIJUN MUDAN-UDAN 
Malaybalay, Bukidnon, Philippines

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.