6.02.2019

gikan sa ‘tubok: mga suicide notes’


I. OVERDOSE 
Sa ikaupat nga gabii, wala gihapon ko nakahibalo sa imong ngalan. Apan ang matag halok daw tingabtingab sa tambal, usa ka puting panganod sa dila. Imong gidumtan ang mga ngalan nga akong gihalad nimo: Ganymede, Hathor, Likalibuta. “Wala ko nanginahanglan og ngalan,” ingon ka; ang mga langgam nahungaw isip lama gikan sa imong rosadong atngal, sa akong kamot ang mga botelya. Ako miingon: Clonazepam ug Marlboro ice blast. Ikaw mitubag: Mojitos goldug Cipralex

II. PURGATORYO 
Nagtuo kang malimtan ko nimo apan bisan karon, ako mibaktas sa mga giabandonang dalan sa imong hunahuna. Ngiob nga purgatoryo, wa’y kasikas puyra sa akong mga tunob. Mingisi ko, simuaw sa imperno, akong mga ngipon itom sama sa anuos. Taliwala sa sirko sa aso diri sa ika-walong suba, kantahon ko ang imong ngalan daw paghalad ngadto sa tungang-gabii. Naalaan ako sa imong kangitngit isip pagsubang sa adlaw. 

III. LASLAS 
Mamulak ko’g mga tunok sukad sa duha ka tuig nga pagtulog. Akong baba sama sa Ziplocbag nga puno sa Temazepam. Akong kahidlaw alang sa dugos wala’y pasaylo. Akong malo hinlo gikan sa pagtilap; akong tutunlan hinog sa tulos. Akong kaanyag ra’y nakatuok nako. Niadtong gitabangan ko sa mga lalaking madagmalon, ang ilang mga agmod mikagot sa akong mga ngipon. Akong mga palad buot mobasa sa matag atngal, buot masayod sa kada duslak. Sultihi ko: unsaon pag-ingon-- Sige pa!--ilalom sa singot sa ilang pulso, sa dugo sa ilang hita?


-- ALTON MELVAR M. DAPANAS
Siargao, Surigao del Sur, Philippines

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.