1.28.2022

bayanan


Naabtan tika ganinang buntag, 
nagyampungad sa lababo diin 
nagpasad ang mga basiyo 
sa lain-lain mong' pahiyas. 

Nagkarong ang imong labong nga buhok, 
madasigon mong ginusnos 
ang gapas nga naumog sa imong pamasin 
sa imong aping nga sa dugay tang' panag-ipon 
nianam og kanipis. 

Saksi ko sa pagdagmal mo sa kanhing ikaw 
daw gilatos mo ang mga handurawan ko kanimo 
sa agiik sa mga lipak sa atong sawog 
ilawom sa akong mga tunob
minglingi ka ug mipahiy0m: 
"Gwapa na ko?" 

Di nako hikalimtan 
kon giunsa pagkabugto sa imong pahiyom 
sa dihang milingiw ko 
kay dili ko makaharong 
pagsud-ong sa imong dagway. 

Giingnan tika, "Pamugong pod." 
(apan wala na nagpasabot 
nga mora na ka og abat). Ang akoa lang ba 
kay basi'g inig bag-id sa imong buhok 
masamad imong panit nga is-is.
Kay sa akoa unyang pagtutok nimo 
magdugo imong aping sa kanipis. 

Hinaot nga makahinumdom ka 
nga inig mamalit ta og kinhason 
dili ta man kwintahon ang kabhang. 

Paliton ta man gani 
ang tahong nga gitugka'g sisi, 
ang litob nga gibulbol, 
ang budyong nga napuno sa balas, 
ang takubo nga gansang-gansangon, 
ang tihi-tihi nga tunokon, 
ang kapis nga manipis, 
ang sikad-sikad nga lisod lugiton, 
ang sigay nga arang kagagmay.

Nitalikod ka apan gihagkan nako 
ang imong tangkugo, ug sa imong dunggan 
mihunghong ko og tubag sa imong pangutana: 
"Sukad pa sa una." 


-- ELVIN E. RUIZ 
Liloan, Cebu, Philippines

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.