7.05.2022

mga bungtod-bungtod nga balas sa baybay


Kang Conny, Peter ug Frank, kauban sa paglaroy-laroy 

Niadtong nahubog ko sa Lemonsecco 
gidamgo ko sa akong amahan 
sa dihang batan-on pa siya. 
Gwapo diay ang akong amahan 
sa iyang kabatan-on
apan dili ko gani makita 
ang iyang hitsura sa akong nawong 
sa samin. 
Siya ra mismo ang tag-iya 
sa iyang dagway. 

Ang akong amahan nga sa dihang 
naglubog og pila ka buwan 
among gisawod ang iyang init pang ihi 
sa nipis nga selopin, 
kadtong himoanan ug ays 
nga ibaligya sa eskuylahan 
atbang sa simbahan. 
Batan-on usab ang otin 
sa akong amahan, 
nahingangha ko, 
morag sa akong anak, 
80 na siya; 
sinaw, ug dili kini 
kunoton, 
ug ang iyang bulbol 
itom, wala ubana; 
ug diha, niliwat ko niya, 
bisan og puti na ang akong buhok. 

Saya kuno kaayo ming nanglakaw 
diha sa kutay 
sa bungtod-bungtod nga bunbon 
padulong sa baybay— 
gituboan og mga abina sa balas 
nga nagkaway-kaway 
sa wala, sa tuo, 
ug liyok sa mga mugbo 
tunokong kahoy 
nga gipandak sa huros sa hangin, 
wala mosulbong ngadto sa langit; 
sa akong tan-aw, 
ang ilang mga sanga sinudlay 
walay puos nga nagduko 
aron kanunayng makadungog 
sa hunghong sa yuta, 
wala madani sa mga laylay 
sa giminong panganod. 

Kahibawo mo, 
di ko gustong 
maglakaw nga mag-inusara 
diha sa hapaw nga mga bungtod 
kay basig mobukad ang akong sayal 
ug morag payong 
magtambling-tambling ko 
ibabaw sa tag-as nga mga balilli 
ug kasapnitan 
ug mapadpad ngadto sa dagat 
ug mga isla
kay wala ko'y mga gamot nga ikaugbok, 
pangadto, panganhi, 
panaa, pawala. 


-- ESTER TAPIA 
Nordrhein-Westfalen, Germany

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.