8.13.2022

kuwarto


Sa wala pa masugdi’g limpyo, 
gisud-ong nako ang nahabiling kaguliyang 
sa kuwarto sukad sa akong pagbalik 
gikan Cebu. Sa gabok nga estante 
ngadto sa angso sa banyo, baligho gyod 

nga nagbarog pa ang kabinet kilid sa higdaanan. 
Giabli nako ang hunos ug ilawom sa lawalawa 
ug mga papel nga kinum-os, napalgan ang daan 
nga mga daang kuwaderno nga tag-diyes pesos pa 
kaniadto. Diha sa pahina, ngilo na sa dunggan 

ang mga huni ug berso nga namugna 
gikan sa mga malaay nga gutlo, mora’g kuro 
sa mga anay nga nangutkot sa dulom. 
Huma’g nanaw-nanaw sa palibot, igo ra ko 
mipahiyom. Sa tanang wala mabantayan 

sa dugay nga pag-inusara, nagkatin-aw 
ang mga posibilidad samtang nagtutok ko 
sa tipak ug lama sa samin. Hinuon, naa pa 
ang kahimuot sa kagubot, nakaingon ko 
nga lahi tong tawhana ang nakapuyo 

diri sa una. Medyo limpyado na ko karon— 
medyo. Sa tanang naamgohan sa higayon, 
nahimuot ko’g hunahuna sa hitsura 
ining kuwarto inig human sa pag-ayo, 
pagpuli, pagpanilhig, ug pagpanarapo. 

Ayom-ayomon kon unsa pa’y puyde 
magamit ug ilabog ang mga dili na 
kinahanglan. Unta ang resulta 
ingon kahayag inig tukas sa kortina, 
ug ang kalag mahimuyo sa kapresko 

sa lawak. Inig makapanghupaw ko 
sa kalinaw, unta puhon motungha 
ang kadtong idlas nga balak 
gikan sa kinauyokan nga suok 
sa dili pa kini moikyas sa tinghagok. 


 -- TON DAPOSALA 
Cagayan de Oro City, Philippines

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.