3.02.2023

ang atong kahangtoran

(sa makausa pa) 

Sa dili na mabakwi nga panghitabo, 
gihan-ay ko sa imong atubangan karon 
ang dayag nga kapaingnan. Oo, Ang Panghitabo, 
nga mapahiyomon kang mibahig diri kanako 
kaniadto, sa wala mo pa kini tuhoga pasunganga 
ngadto sa dili maihap nga mga hinungdan. 
Apan ang gisugyot mo karon nga maoy angay 
tang buhaton, kay mao ray makataronganon, 
nimo pa, alang kanako bunga lamang 
sa garbo nga giugmad ug gipatambok mo 
sa matag pitik sa imong kasingkasing. 
Bisan pa man, gitinguha ko baya usab 
nga dili mahiapil sa pagdinayganay ta karon 
ang pagpaulipon mo sa kaugalingon 
kay, sa akong bahin, daghan pa kong adtoon 
nga buot kong binlan og tipik sa akong panumdoman 
hangtod mahibalik ko sa dapit diin nagsanga 
ang atong dalan, ug didto magmalinawon 
sa kasayoran nga miabot na ang takna 
nga wala na koy angay pang ipaambit. 
Labaw sa tanan, dili ba walay gipinig ang umaabot 
kay luha ko man o dugo mo dili makausab 
sa sugilanon nga gihablon sa hangin? 
Gani, niini walay mago nga makabalit-ad 
ni manggugubat nga makabadbad? 
Kahinumdom ka? Miduko ko human sa tin-aw 
mong paglitok sa nahiunang mga pulong. 
Nan, karon nga nasumpay na ang ugma 
ug ang kagahapon, yanghag ug sayri ko: 
linugdangan ba kini sa kanhiay kong kabalisa, 
o sa gipaundayon mong kaligutgot? 


-- VICENTE VIVENCIO BANDILLO 
Cebu City, Philippines

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.