9.27.2010

bayabas
















Dili ko mosakay sa habalhabal ni Moking
Gusto kong maglakaw. Gusto kong mag-ininday
Og lakaw. Bahala nag maudtohan ko.
Bahala na. Mamayabas ko daplin sa dalan.
Ah, bayabas!
Kanang balbangaan nga bayabas,
Kanang walay buti, kanang walay hulmigas.
Pilion nako ang kinatam-isan nga bayabas.
Ang bayabas nga gusto sa among maestra.
Ang bayabas nga ganahan niyang kuoton
Sulod sa akong bulsa. Ang bayabas nga makapapas
Sa maldita niyang hitsura. Ang bayabas nga may katakos
Kaniya pagpakatawa. Ang bayabas nga walay mansa.
Ang bayabas nga tambal sa iyang pag-inusara
Moingon siya: Dong, ampingi ning imong bayabas
Ganahan kong moingkib-ingkib niining imong
Bayabas. Ang bayabas nga nia sulod sa imong bulsa.

Usa ka bulan ang milabay. Nakit-an ko si Moking
Didto sab sa bayabasan. Buot ko siyang sumbagon,
Buot ko siyang tiradoron. Ang kanahan!
Apan akoy naugnok sa kamatuoran:
Sa punoan sa paborito kong prutas
Nakita ko si Ma’am Ditas,
Nagkaon sa kang Moking nga bayabas...


-- OMAR KHALID
Medellin, Cebu, Philippines

2 comments:

alig-ig said...

Mao niy tirada nga lalim usap-usapon. Tam-is-tam-is, pait-pait, balak nga balbangaan!

Padayon og pamayabas, Bay Omar, pasagdi si Moking ug ang maluibon mong maestra, mangamungi, mangamungi!

emmabastasa said...

MAS MAAYO PA SI MOKING
kay ang iyaha
tulo ka bayabas
nga pungpong....

naa'y uban diha
punga na lang ang nahibilin

maong haskang lagota jud ni mam.


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.