2.16.2011

balitaw: lantugi ni juan ug maria

Juan:
Maayong buntag mga higala
Ingon man sa pinalangga kong asawa
Nga sa akong dakong katingala
Dili na modulog sa iyang bana.

Maria:
Daghang salamat sa imong pasundayag
Atubangan sa tanan karong buntag.
Tugoti una ko sa paghalad og balak;
Ihatag ko una sa tanan ang usa ka bulak.

Juan:
Ania kaming duha dinhi karon
Atubangan sa langit nga tabonon
Kay ang among suliran dili na matulon
Ning kasingkasing kong masulob-on

Maria:
Ako si Maria nga taga Sugbo
Asawa ni Juan nga pilosopo
Lima na ka bata ang among dibuho
Dili na matuman ilang mga damgo

Juan:
Apan Maria, pinalangga kong asawa
Ang mga anghel maoy moalima kanila.
Ayaw kahadlok, ayaw kabalaka.
Angay unta ka maghimaya, mag-abiba.

Maria:
Dili na ko pailad sa tam-is mong dila
Kay dili nato mausap ang gugma
Ug ang mga gigutom kong mga bata
Ilang kaugmaon maoy akong tinguha

Juan:
Nunka nga mosul-ob ko’g condom
Busa kanang rosa mong baba itak-om
Matud pas pari walay labaw pas kaaslom
Kay sa mawad-an sa tanang paglaom

Maria:
Wala na intawon ko'y panahon
Sa pagpatubo anang mga dahon
Malanag unya tang tanan inig-kaon.
Gugma ug paglaum--asa kaha paingon.

Juan:
Kaniadto sa panahon ni Mampor
Sa dihang dili pa uso ang bapor
Ang gugma tinuod ug balaan
Sama sa bahandi nga batasan.

Maria:
Kaniadto sa panahon ni Eba
Dili pa uso ang daghang mga bata
Ang dagat napuno pa sa mga isda
Ug ang mga prutas nagkalata.

Juan:
Apan pitik ning kasingkasing
Nagpungasi, daw anting-anting
Kining tanom nga nanalingsing
Motubo ug manganak daw saging

Maria:
Dili ko mailad sa imong mga balak
Kay nitagam na ko sa pag-ambak
Sa katam-is sa imong dila
Ug katahom sa imong baba.

Juan:
Paminawa ra god ko hinigugma
Sa dihang ako kanimo nangasawa
Usa sa akong mga tinguha
Nga manganak tag usa ka dosena.

Maria:
Pastilan, dili mahuman kining atong tigi
Kay kanimo dili na gyud ko makigtuki.
Istoryahi na lang kadtong tamsi
Tua, Nikanta ug nagtungtong sa haligi.

Juan:
Maria! Maria! Kanako paminaw
Kanang imong mga kamingaw
Way tumbanan kay di ko mohikaw
Sa imong mga tumong ug lakaw.

Maria:
Saksi ang takdol nga bulan
Sa mga pulong nga imong gibuhian
Kay kong kana imong hikalimtan
Kining langob sa dughan akong sirad-an.

Juan:
Paminawa ang hunghong sa hangin
Ug ang pitik sa imong kasingkasing
Tumana ang mando sa kapalaran
Nga napatik sa dagway sa bulan.

Maria:
Kon kanang imong gugma nako kaha
Tinuod, ihatag nako akong gitinguha--
Ang naghaguros nga mga lusok sa ulan
Ug ang pusod sa buhi nga bulkan.

Juan:
Ihatag ko kanimo kanang tanan
Apan ayaw kog hikawi sa atong unlan
Nga matag gabii imong gitabonan
Sa bugnaw nga tubig imong gibuboan

Maria:
Kay ngano manganak na usab tang duha?
Di ko mokuyog sa huyop nianang hangina.
Pangutan-a kuno pag-usab ang signos
Siguradoa nga dili ta mangalumos

Juan:
Dugay ko nang giatupan
Ang atong palasyo sa laing kalibotan.
Motuman tas mando sa Ginoo
Magpahilayo ta sa kalayo.

Maria:
Si Teresita, kanhi nimong gitariki
Nagminyo sa na lain, gikasal sa pari.
Nakadungog ka ba ug nakabati?
Iyang gibati karon mora'g gihasi.

Juan:
Dili na nato hisgotan
Kanang nanglabay nga mga bulan
Kay lainlain ang kapalaran
Sa mga sagbot sa kalibonan.

Maria:
Sa napulo ka tuig, dose ka anak
Sunod-sunod, mao ra og bulak
Nga sa buwan sa Mayo hastang pamukadkad
Apan si Tering sa kalisod gatuwad-baliskad.

Juan:
Kay nganong nabuhi ta ning kalibotan?
Aron magtanom sa kahumayan
Ug sama sa mga bitoon sa kalangitan
Ang mga tawo sa yuta modaghan.

Maria:
Ambot lang anang imong dunggan
Dili maminaw sa aluhipan
Nga sa akong lawas nikamang
Kay wala na gayod mahimutang

Juan:
Tan-awa ra gud ang imong palibot
Ang mga kidhat sa mga aninipot
Kadungog ka ba sa alimukon?
Nagkudyapi kay sa gugma ulipon.

Maria:
Unsay pagtuo nimo ning pamayhon?
Buta'g bungol sa katahom nga lunlon?
Wala na nagbantay ug nagsud-ong
Sa pagsubang sa adlaw, maghukdong?

Juan:
Palabya ning naligas kong pulong uyon
Sa panahon nga gisaw-an nato pag-angkon
Nagdali ang tanan--ambot og asa padulong
Inig-takdol sa bulan wala nay pugong.

Maria:
Kasabot kos imong pagmahay
Ang Amihan ug Habagat nanglabay
Apan daghan ang wala kabantay
Kay sa ilang kinabuhi nabudlay

Juan:
Sa akong pagsuroysuroy
Gidala ko padiindiin sa huyohoy
Sa naglainlain nga mga kahoy
Diin ang mga bunga nanaghoy.

Maria:
Wa ko malingaw sa nanaghoy mong prutas
Kay ang akong kalibotan nagkanaas.
Intawon, dili na igo ang atong gatas.
Sa dagat, wala nay mga isda nga lab-as

Juan:
Dinhi ning pusod sa kalibotan
Duol sa baga sa buhi nga bulkan.
Nagsud-ong kanato ang kahayag
ikaw ug ako, walay makababag.

Maria:
Kanindot paminawon sa mga pulong lawom
Labi na kanang kinabuhing luwas sa dag-om
Apan, pastilan, dili ra ba ko dali patuohon.
Gahi pa kini kon itandi sa bato sa bitoon.

Juan:
Pagkasakit sa imong mga pulong
Kining ako dili panglimbong.
Kung buot nimong susolingon
Pitik ning dughan dili mapalong.

Maria:
Kay basin baya og dili nato matulon
Ang nagbagang mga pagkaon
Isuka samtang wa pa maangkon
Aron ang kinabuhi magmalinawon.

Juan:
Dili na lang ko mahiubos
Nga nagpakabuta bungol ka sa signos
Apan mahigmata ka ra gyod puhon
Niining mando sa panahon.

Maria:
Kasayon pagsul-ob sa condom
Sa dili pa ka intawon mosalom.
Si Dodong baya wa pa’y tuig intawon;
Kaniya, wala gani ko'y igong panahon.

Juan:
Basta, dili gyod ako motugot
Nianang imong hisgot-hisgot
Kay sugo baya sa simbahan;
Ginadili ilang mando talikdan.

Maria:
Tan-awa usab ang imong palibot--
Naa, ang mga bata sa katri gahuot
Ang ilang mga luha ug singot
Sa ilang habol intawon nitapot.

Juan:
Matod pa baya sa Ginoo
Kadtong walay pagtuo
Dili kakita sa kahayag,
Magduhiraw, way lamdag.

Maria:
Paminaw ra god, ayaw pagsaba--
Mihunghong sab nako si Bathala
Anaa gianod-anod sa hangin;
Nanalingsing iyang gipamilin.

Juan:
Nan, paminawa gayod ug sutaa
Hinaot ikaw unta mahigmata.
Dugay rang gahulat kining dughan
Nga kanimo gihidlaw sa labihan.

Maria:
Apan duna koy dyutay nga hangyo
Ug kini ang kataposan kong bakho.
Ugaling imo unya ning tumanon
Kitang duha magmalamposon.

Juan:
Dali, ibutyag dayon diri kanako;
Basin itugot nako imong hangyo
Bisan dili pa nimo kana iyagyag
Oo, ihatag dayon nako ang tubag.

Maria:
Ay, sa dili pa kita, Juan, magdulog
Pahikti yuna kanang imong sulog
Ug atubangan sa tanan akong isaad
Dili na gyod ko kanimo mobalibad!


-- MARIA VICTORIA BELTRAN
Cebu City, Philippines

4 comments:

M said...

maayong pagbalik bambi
tubagon ni erning kini
makalingaw
imong balitaw

-mananambalak

bambibeltran@gmail.com said...

Daghang Salamat!

Nidaog ni sa ikatulong ganti sa tigi sa Balitaw nga gipasiugda sa Cornelio Faiagao.

Hulaton nako ang tubag ni Nyor Erning...

:-)
Bambi

M said...

bambi, congrats sa pagdaog.
mobasa ba sa Kabisdak
si Erning?

-nyor mel

bambibeltran@gmail.com said...

Mao bitaw diay...
morag dili man mobasa si Nyor Erning sa internet!

Si Nyor Lam ang nakakuha sa ikaduhang ganti ug ang nakakuha sa primerong ganti, wala ko kaila. Gikan sa Mindanao.

Ayuayo,
Bambi


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.