12.22.2012

tubig


Sa akong damgo, ako ug ang tubig usa ra. Yano kaayo nako ang pagginhawa 
sa kinapusoran sa usa ka dagat nga diin ako kalit nadagsa. Dili lisod ang paglangoy; 
sa akong pamati ako usa ka puya nga nibalik pagtidlom sa tago-angkan sa akong 
inahan. Tin-aw ang dagayday sa tubig. Wala’y lanog. Wala’y kangitngit. Wala’y 
katugnaw. Wala’y kagubot. Wala’y anino nga maghadla sa takna. Kalinaw ug 
kagawasan sa matag panaw nga napautaw- utaw duyog sa sulog nga wala'y padulngan. 
Sa akong pamati, dinhi ang sinugdanan. Ug wala'y nasayod nga basin ikaw, ako usa ka 
isda, o dili ba kaha kataw sa atong mga damgo nga buot mokaplag ug mga isla 
tugbang sa mga huni sa balod nga igo na moamuma sa nasamdan natong mga kalag. 
Susama ba usab niini ang hinapos natong mga takna, nga kita mokayab sa pabalik 
sa lawod ug diin didto mahikabalo kita sa pagyukbo sa lilo? Unta sa akong pagmata pagkawas padulong sa mala, makab-ot na nako ang kahibalo sa pagtimbang, ug 
mahisabtan si Archimedes mahitungod sa akong duha ka tiil: Dili ko maunlod.


-- GENALYN G. OMAPAS
Cebu City, Philippines

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.