9.04.2013

emperador sa vino kulafu


Ang Ginoo miingon kang Pedro, “Patya imong unico hijo.”
Si Pedro miingon, “Pre, tinunto man nang imo.”
Ang Ginoo miingon, “Dili.” Si Pedro misiyagit, “Unsa mi, amigo?!”
Ang Ginoo miingon, “Buhata imong gusto, pero ang matuman mao ako.”
Si Pedro miingon, “Asa man nako dad-on si dodong Jericho?”
Ang Ginoo miingon, “Adto sa bodega nga puno sa ilimnong makahubog
Kay ikaw gud ang Emperador sa Vino Kulafu.”

Nahuwasan si Pedro. Migawas siya sa balay
Ug miadto sa tindahan ni Nang Kakay.
Si Pedro miingon, “Kay, pautanga ko'g Vino Kulafu.”
Si Kakay miingon, “Taas na imong lista diri, ‘Dro.”
Si Pedro miingon, “Ayaw kabalaka, ang mobayad si Jericho.
Gatrabaho gud sa call center ang akong macho bonito.
Hatagi nako, bi, kay giuhaw na ang Emperador sa Vino Kulafu.” 

Ang usa ka botelya napun-an, nahimong duha
Ang duha napun-an, nahimong tulo
Ang tulo napun-an, nahimong upat 
Ang upat  napun-an, nahimong lima
Hangtod nahibat ang mga mata ni Pedro
Sa pagyarok sa ilimnon nga para niya balaan
Ug siya misinggit, “Ako ang Emperador sa Vino Kulafu!”

Ang Ginoo mipukaw kang Pedro.
Gialimungawan, si Pedro miingon, “Unsay tuyo mo?”
Ang Ginoo miingon, “Ako kini Pedro, imong Ginoo.
Ania ako kay maningil na sa imong utang nganhi nako.”
Si Pedro naigking, “Unsay utang? Wa koy utang nimo, tonto!”
Ang Ginoo miingon, “Kalimot ka? Imo man untang ihalad si Jericho?”
Si Pedro miingon, “Dili diay ko? Ganahan pa moinom ang Emperador sa Vino Kulafu.”

Nahuwasan si Pedro.  Milingi-lingi siya sa palibot.
Ug nangutana siya ni Kakay, “Kay, asa ang Ginoo?”
Si Kakay miingon, “Unsay Ginoo? Wa may nakig-estorya nimo, ‘Dro.”
Si Pedro miingon, “Nag-esturya mi ganiha. Iyang ipapatay ang anak nako.”
Si Kakay nakatawa, “Gidaman ra ka akong amigo.”
Si Pedro nangugat, “Dili. Dili, nakig-estorya gyud nako ang Ginoo.
Giuhaw na nuon ko da, paimna na ang Emperador sa Vino Kulafu.”

Ang lima ka botelya napun-an, nahimong unom
Ang unom napun-an, nahimong pito
Ang pito napun-an, nahimong walo
Ang walo  napun-an, nahimong siyam
Hangtod nahibat ang mga mata ni Pedro
Sa pagyarok sa ilimnon nga para niya balaan
Ug siya misinggit, “Ako ang Emperador sa Vino Kulafu!”

Ang Ginoo miingon kang Jericho, “Andam ka nang mohalad nako?”
Si Jericho miingon, “Oo, akong Ginoo. Andam na kaayo ko.”
Ang Ginoo miingon, “Sige, dunggaba na si Pedro!”
Si Pedro miingon, “Ayaw, anak! Tuo man ka anang tonto!”
Si Jericho miingon, “Ihalad tika. Piyong nalang, amahan ko!”
Sa dihang padung nang modunggab si Jericho, mipakgang ang Ginoo,
“Ayaw patya ang amahan mo, mahanaw na unya ang Emperador sa Vino Kulafu!”


-- KEVIN A. LAGUNDA
Mandaue City, Cebu, Philippines

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.