11.14.2014

pagkatagak


Wala'y pagkaluya ang kalag
kon gugma na gani ang hisgotan.
sulod sa usa ka segundo, 
nag-alindasay kini sa kwarto,
naghandom nga nag-inusara, sa laing
kalibotan, gisaw-an, giandam 
alang kanila. Sa kalit, didto kini mibutho
sa tungatunga sa lasang. Dayon, 
sa akong pagpamapha, didto mi dad-a 
sa Osaka diin nadakpan ko taliwala
sa gubat sa dungog ug espada
sa akong paghangad, didto mi gilupad
sa layong gingharian, sa panahon sa mga bungoton,
diin nagsayal ang mga sundalo, sungayan ang palasyo.
"Kon ang imong katakos alang sa gigunitang himaya,
andama ang imong kaugalingon sa usa ka sangka,"
gihagit ko sa ilang hari. Ug namuypoy 
ang duha ko ka bukton. Sa unang higayon, 
nadunggan ko ang bagtingsa duha ka tuhod 
ug nabuhian ko ang taming
sa gugma. Dayon, sa pipila ka pamilok, gitaptap
sa akong ulo ang itom nga panapton. Sa entablado, 
mihaguros ang mga prutas, misanting ang binaid.
"Sa kataposan sa imong paglibod-suroy, 
nakaplagan ba nimo ang tumoy sa tinguha?"
nangutana ang berdugo sa wala pa miligid
ang akong ulo.


-- ERIK E. TUBAN 
Cordova, Cebu, Philippines

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.