10.07.2020

ang lapis kong dragon


Du, mao ni ang Monggol nga Made in China
birit ko pa kaniadto sa akong mga classmate
Pinalit ning Mama sa eskina Sanciangko, 
buy-one-take-one ilang Ingko 
kadtong insik niwang magkamisin pirmi. 
Ingon ko, mas lig-on nis Staedtler ninyo! 

Tuod man, matag lunes, talhan na nako 
ang Dragon kong lapis. Humok kadto, 
mohait dayon makabota og itughit nakos 
mata ni Bong pikot nga sigeg 
panapog morag di mangopya. 
Di mahaponan, mohabol ang Dragon, 
talhan ko na pud og makausa kay 
show your solution ra ba kuno inig Math na. 
Ambot og tungod ba kay mahinumduman nako 
si Mama (nga lab-aserang kubalon 
di makamaong mosulat) nga mohugot dayon 
akong kinuptan sa Dragon, 
mabali dayon. 
Talhan ko na usab sa di pa mopadayon 
ngadto nas borrow one-cannot be
Kalisod bang solbaron, tawgon ko kaha 
si Mama kay lihiro kadtong manukli 
samag calculator, mata-matahon rang 
kilos danggit ug pirit. 
Sakto akong inahan nga makabrayt 
ang lapis Dragon. 

Sa di pa ko mosulat, akong hinuklugan 
ang akong sulaton kay ang eraser niini 
makabuslot og papel. Dili sama sa Monggol 
nga pulido mopapas sa mga butang 
nga nahisulat na. Bulahan kadtong manggamitay 
sa mahalong Staedtler, dunay pares eraser, 
sakto mopapas, ug gayud may kahumot sa nangka. 

Inig abot sa Biyernes, hiapsan nas gitas-on 
sa akong mga tudlo ang lapis Dragon. 
Usa ka higayon niana, 
dunay gipasulat among maestra. 
Hinayhinay kong nagsulat kay nagdungan 
og hingohingo ang lapis ug ang akong ngipon. 
Intawn paabta kos kataposang pulong, 
ampo ko, nga dili mahulbot ang tumoy sa lapis. 
Tuod man, sa wa ko pa hituldoki ang pulong “kalayo,” 
nakabugwak pa sa kataposang higayon ang Dragon. 


 -- JANUAR E. YAP 
Talisay City, Cebu, Philippines

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.