1.31.2021

lalang sa lubasang lapis


Sa pagsulat ko niini milaygay na 
ang mga tago-lilong bukbok-- wa'y puas 
mikulkog sa mga haligi nga bidhan, 
pino ang kinubkoban ug kitkiton nila 
ang kalami sa gidalit nga unod 
sa bangkete sa bangkulit. 

Sa pagsulat ko ini may mihagtos na sab 
sa sawog, gikulihad ang pino daw bihod 
sa isdang danggit sambol sa lapalapa
ngs nangindahay’g sapin, apan way pagpihig 
ang pinong pak-an kay sa bisan 
unsang hamok-panahon. 

Hinok ra sab siya’ng mogawas sa lungib 
ug motapon sa uban pang haligi 
nga nagpangamay, ug ni’ng tungora 
sa akong pagsulat ang kahiladmang 
suok sa haligi nisilaob na tungod sa 
kamangtas hangtod naugdaw 

nga way abo, ug gilatas na gani 
ang haligi sa sementadong tulay, 
gibarina ug milapos sa haligi sa adwana, 
milagbas sa balay sa nasudnong panglawas 
hangtod sa mga marko sa manunukot 
og buhis, ug samtang nagpadayon ko 

pagsulat nakaigking ko sa kasakit ug 
kagilok gikan sa talinis ug hait nga hinagiban 
ug namuypoy ang akong kaunoran, igo nga 
nahuman ko pagtagik nagpasad na
sa akong gibarogan ang mga pinong puti, 
mga pinong pula ug mga pinong itom. 

Dili ko na masud-ong ang akong kaugalingon, 
ug nagmaya’g naghudyaka ang mga 
tago-lilong. Apan bisan pa man, 
aduna pa’y nagpabilin nga dili na mapildi, 
di na malilong kadtong mga gilalang 
nga linyang gilatid na sa akong lubas.


 -- CARL B. MANTUA
Baybay City, Leyte, Philippines

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.