10.14.2021

hekasi


Niadtong hapona, gipadayon 
ni Sir ang lektyur bahin 
sa mga pamuno sa Pilipinas. 
Igo-igo ra gyod ko nakaapas 
kang Aguinaldo ug Macapagal 
niadtong miaging semana. 
Ug halos naminhod 
ang akong kamot sa pag-alsa 
sa lingkoranan. Gihunghongan ko 
sa akong klasmeyt bahin sa tanang 
gipangdiskas sa wala pa ko 
siloti sa maestro—nag-oratoryo 

si Sir bahin sa kalamboan 
ug kahapsay sa Bagong Lipunan. 
Sa dihang naglanog ang pangutana 
bahin sa “Gingharian sa Maharlika,”
nasapnan niya akong pagduka. 
Gipukaw ko sa akong mga klasmeyt 
ug gidiretsohan ko niya'g pangutana 
kon unsa nang matang sa gingharian. 
Blangko ang akong nawong bisan tuod 
nagkuyamod ang simod ni Sir ngadto 
sa mapa nga gipilit sa blakbord. 
Pakapinan pa'g tudlo sa pamilyar nga mga isla. 
Nag-inusara og pungko taliwala sa 
China, Malaysia, Indonesia, ug Thailand. 
“Tonto, do you not know what this is?” 
Nakusog ang tingog ni sir. “Iro nga gikapon… 
Nagpasuso sa agalon?” Mitubag ko, 
nanghuy-ab. Unya kon Iningleson pa 
ang sunod nga panghitabo, 
the rest is history

Halos magkinse na ka minuto 
ang akong pag-alsa. Naghilom- 
hilom ang mga estudyante 
samtang nagpadayon si Sir 
sa iyang pagkabanha. Dihang gisublian nako 
og tutok ang mapa, nakaingon gyod usab ako 
sa kaugalingon: mora bitawg iro nga gikapon. 
Sa tanang nakat-onan sa katuigan sukad 
niadtong hapona, natatak sa utok 
ang mga nawong sa mga klasmeyt. Igo lang 
nagtando-tando sa mga binutbot 
sa maestro samtang akong kamot 
nangugat pagkumkom-kumo. 


 -- TON DAPOSALA 
Cagayan de Oro City, Philippines

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.