6.06.2013

alindasay


Gibati ko ang pag-alindasay
sa pagbuhakhak sa barina
nga nagtusak-tusak tunga 
sa dalan Chavez ug Pabayo diin
sa salidsid gatindog ko ug galinya 
ang mga gabaligya og pagkaon. 
Samtang ania ko gahungit og salad, gapalayo 
akong hunahuna sa mga gapasad sa aspalto--
mga tugsok sa Kwek-Kwek, mga plastic cup
mga lumalabay ug mga salakyan nga gatipok.
Naamong ko'g kuot sa akong bulsa (labi na
kay uso ang kuot-kawat diri sa Cagayan). 
Apan limod sa akong pagbantay, gidagit
akong pagmatikod sa alimyon nga gasapaw 
sa angso sa sandayong. Gisunod nako 
ang kahumot hangtod natabo ko 
ang iyang mga mata. Ug dinhi,
nasamin nako ang akong pagkaanod
sa dulom nga lawod diin nagsagol
ang iyang kalimutaw sa Kwek-Kwek
nga iyang gikibkib ug Buko Juice
nga iyang gisupsop. Namuwak 
sa iyang alimyon ang buot unta nakong
mahitabo-- mahugtan ko kanunay
paggakos ug pagdat-ol iyang dughan 
nga sarang nang makapiog sa trapik.
Sumpay sa iyang gisul-ob ang kanihit  
ning higayon dihang nadunggan ko 
ang bagting sa mga sinsilyo 
nga gitanyag niya sa tindera.
Gihurot nako'g dali ang salad, ug kalit
nisaliring ang nangahulog niyang sinsilyo.
Gipunit nako dali-dali, ug dalikyat pod 
ang panagtabo sa among tinutokan. Ug
ning higayona, ang alindasay nga midam-ag
ug mibangag ning dughan labaw pa sa suliyaw 
sa mga serbato ug buhakhak sa barina.


-- TON DAPOSALA
Cagayan de Oro City, Philippines 

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.