12.21.2013

usa ka kaadlawon nga pagbalik sa dapit sa kahimayaan: misa de gallo sa kapilya ibabaw sa bungtod sa sitio tolotolo, consolacion


Pagkahabog sa tabyog 
sa kahimatngon. Nagyunyon pa 
ang kagabhion sa akong 
tabon-tabon. Nagkipat-kipat 
sa kanawkanaw-- daw uyon sa kiling-kiling 
sa lingganay-- ang nangakay-ag 
nga mga lugas sa kahayag sa dakbayan 

diin kanhi kanunay kong nagabhian. 

ii 

Gahadla’g halok sa yamog 
ang mga tuktugaok. Duyog sa duyan 
ang tingog sa mga dalagita. Gitabangan ko nila 
pagsibsib sa kahidlaw sa ilang Pastorela: 

“Ang bitoon sa langit nga misidlak karon 
Dili sama kahayag sa kanato midan-ag. 
Sa halawom nga kagabhion gibanwagan kita 
Sa Mesiya, sa Mesiya….” 

Naduslitan og kahinam 
ang natun-ogan nakong mga dunggan 
dungan sa aso ug alimyon sa insenso. 
Ang mga balili sa ting-init mora’g 
milunhaw pag-usab sa akong panit. 

Mitila kanako ang mga kandila. 

iii 

Gikalawat ko ang pagsubang 
sa pagkaamgo. Bisan nagkayuring 
ang pari--- nakig-indig tingali 
sa gadamgong yawit sa mga baki ug awit 
sa mga gangis--- mora’g gatas 
nga mibisibis kanako ang buhagay 
gikan sa mga ulay nga tutonlan: 

“Wa ko’y bulawan sarang ikagasa 
Ug wa ko’y pulong nga wa malitok sa uban. 
Kining akong awit, kabos nakong awit 
Hinatag sa langit ug imo karon.” 

Nakighilawas ko sa kabuntagon.


-- MICHAEL U. OBENIETA 
Topeka, Kansas, USA

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.