6.02.2015

ang kataposang linya sa akong pagpanaw


“A part of me knows what you’re thinking.” -- Eye in the Sky, Alan Parson’s Project

Sa wala pa masulat ang kataposang linya
sa akong pagpanaw, nagtukaw ko

ug nakita si Tirador, nagsista sa tunga sa dalan
diin giharanahan niya ang laki nga naligsan og pison.
Niduol ko ug dunay mansanitas nga namunga
sa nangapasad nga tinai. Sa akong katingala,
nakapangutana ko: "Unsay matang sa tanghaga
ang makaplagan niining panghitabo?"
“Paghilom!” Nisita si Tirador. “Kita ka
nga Gadakop-dakop ko sa Kahayag ug Anino!
Balibaron unta nako apan gisuksok niya ang sinsilyo
sa akong tibak ug iya dayon kong giabog. Nilayat ko

sa kilidkilid, ug gisugatan kog bigotilyong brusko
nga gibisteha'g mga patik ug dalikdik. Sa iyang ulo,
gibasahan nako ang mensahe: Ako si F. Cielo Agonorio.
Sunod lang sa ako aron di ka malisang sa Yamo!
Nitalikod si F. Cielo diin gipakita niya ang mapa
sa kaguliyang nga gipatik sa iyang bukobuko,
diin naay ekis nga gilakra sa iyang tangkugo.
Gipasunod ko sa bigotilyong bungi. Nikamang
hangtod nakaabot kami sa nataran sa sam-ang.
Nisibat si F. Cielo dihang nagpakita ang gasando

nga berdugo, gapungko-pungko sa lapidang bulawon.
“Ako,” nagpaila siya sa iyang kaugalingon,
“Ako si Doktor Kintolimbo, ang Bakunawa Kingpin,
ang kabit sa chiks ni Baldomero! Ug sigon
sa tulo ka dagway sa baraha nga giyagyag
sa pagpasundayag—Satan Rules!” Iya kong gibunalan
og pala ug nahulog ko sa lubnganan. Siya miawhag:
“Bulahan ang adik-adik tungod kay adunay kamatayon
o pagbasol nga naghuwat sa tumoy sa sangpotanan.”
Ilawom sa yuta naabli ang ganghaan sa espidno.

Nipadayon ko hangtod nakaabot ko sa opisina,
unya nakaplagan ko si Kevin Lagunda, ang kaluha
sa laing inahan. Niduol ko sa iyang lamisa
ug ako siya gipangutana. “Unsay ikasulti nimo
sa imong kinabuhi karon?” Mitubag si Kevin:
“Unsa may katungod nimo, ha, sa pagsukit-sukit—
ay piskot, ikaw man diay na, Otencio Mautganon!”
Gikuot niya ang sinsilyong gisuksok sa akong lubot
ug nihunghong siya, “Ang kinabuhi mismo amang.
Paingon sa Way Padulngan.” Nitingsi si Kevin.

Gitultolan dayon ko niya sa pultahan. Taliwala sa silaw,
napalgan nako ang kaugalingon, gahigda sa kwarto.
Gisuwat nako ang kataposang linya sa pagpanaw.
Gikan sa tanang nanghitabo, karon pa ko kaamgo  
nga aduna gyo'y Gino-o nga labihan kamaluluy-on.

(alang kang Erik 'Medyo Baboy' Tuban, Gratian 'Lennon'Tidor, Cheeno Bordz, ug Kevin 'Lovin' Lagunda)

-- TON DAPOSALA
Cagayan de Oro City, Philippines 

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.