kinsay di makulbaan sa tiyabaw,
kinsay dughan ang di moulpot,
sa tambutsong mikalit og pabulhot
diha sa nahimutangan, daw mikuyog
sa makapukawng anunsyo sa buto
nga mipahibawo nga lain na sad
nga tingga ang mihagsa didto sa unahan,
lain na sad ang nagbuy-od daplin sa dalan,
sa wa pa misarasay ang aktor sa gutter,
nga abi nimo og artistang gitapuk-an,
sa salidang aksyon nga may tukmang ulohan:
‘riding in tandem: bukas di ka na sisikatan ng araw’,
nga gibitoonan sa mga wa mailhing mga artista,
apan imbis nga mobungat og mga pagbinayloay
nga makahinol sa kasingkasing, o dili ba linya
nga makabuhig patay, sila nahinanok nga naligo
sa kaugalingong dugo nga nibanaw daw puwa
nga asete sa aseras, kuyanap sa krudo
nga naligsan sa nabagatang sakyanang
may dayalogong gilimin sa sekretong biniyaan
o ang katuyoang gigukod didto sa unahan
nga importante pa sa kinabuhi natong tanan.
sama sa pasupot sa among silingan nga,
matod pa niya, “kon wa kay daotang binuhatan
wa kay angayang kabalak-an,” apan mikaratil
kinig dagan dihang mipasalba og lantaka
ang bilyakong tambay sa eskina, o paminawa
ang bungat sa usa ka nagpakabanang
katilingban nga miingon, “sunod nga maaktohan
mo sa krimen, sa adik mo palaban”, apan mitiyabaw
dihang usa sa iyang kadugo ang wa damha
nga napagan sa saag nga bala, way konsensya,
way sala ug way mata. daw baligho nga miisa
ang presyo sa pletehan apan ni us-os usab
ang balor sa hakog nga hukmanan, ug day, diha
sa imong pag-angkas sa habalhabal, kalimti
ang balakerong drayber sa iyang hangyo nga imo
siyang hunghongan, sa gabiing patay ang buwan.
idat-ol ang imong dughan, apan hugta ang gakos
kay panahon na karon sa hugtanay og bakos,
ug didto, di pa lang dugay, nagbuy-od patay
ang lain na sad nga makinarya sa hustisya,
way mata, way sala, ug way konsensya.
sa tambutsong mikalit og pabulhot
diha sa nahimutangan, daw mikuyog
sa makapukawng anunsyo sa buto
nga mipahibawo nga lain na sad
nga tingga ang mihagsa didto sa unahan,
lain na sad ang nagbuy-od daplin sa dalan,
sa wa pa misarasay ang aktor sa gutter,
nga abi nimo og artistang gitapuk-an,
sa salidang aksyon nga may tukmang ulohan:
‘riding in tandem: bukas di ka na sisikatan ng araw’,
nga gibitoonan sa mga wa mailhing mga artista,
apan imbis nga mobungat og mga pagbinayloay
nga makahinol sa kasingkasing, o dili ba linya
nga makabuhig patay, sila nahinanok nga naligo
sa kaugalingong dugo nga nibanaw daw puwa
nga asete sa aseras, kuyanap sa krudo
nga naligsan sa nabagatang sakyanang
may dayalogong gilimin sa sekretong biniyaan
o ang katuyoang gigukod didto sa unahan
nga importante pa sa kinabuhi natong tanan.
sama sa pasupot sa among silingan nga,
matod pa niya, “kon wa kay daotang binuhatan
wa kay angayang kabalak-an,” apan mikaratil
kinig dagan dihang mipasalba og lantaka
ang bilyakong tambay sa eskina, o paminawa
ang bungat sa usa ka nagpakabanang
katilingban nga miingon, “sunod nga maaktohan
mo sa krimen, sa adik mo palaban”, apan mitiyabaw
dihang usa sa iyang kadugo ang wa damha
nga napagan sa saag nga bala, way konsensya,
way sala ug way mata. daw baligho nga miisa
ang presyo sa pletehan apan ni us-os usab
ang balor sa hakog nga hukmanan, ug day, diha
sa imong pag-angkas sa habalhabal, kalimti
ang balakerong drayber sa iyang hangyo nga imo
siyang hunghongan, sa gabiing patay ang buwan.
idat-ol ang imong dughan, apan hugta ang gakos
kay panahon na karon sa hugtanay og bakos,
ug didto, di pa lang dugay, nagbuy-od patay
ang lain na sad nga makinarya sa hustisya,
way mata, way sala, ug way konsensya.
-- ERIK E. TUBAN
Maribago, Lapu-Lapu City, Philippines
No comments:
Post a Comment