8.30.2021

ang gipaambit gikan sa tubig


Mitikuko ko ilalom sa gripo 
ug gipaawas ang tubig paingon 
sa akong gamayng lawas. 
Midailos kini sa akong tangkugo 
paingon sa akong likod. Pagkalutaw
sa paminaw! Gisubay ko 
ang pag-abot sa tubig 
sa akong batiis nga mihalok 
sa salog. Ang akong paa misidlak 
sa pagkabasa niini: mga bituong mipilit 
sa akong panit. Mikisi-kisi 
ang akong mga tiil
kay wala kuno damha ang pag-abot 
sa tubig nga dugay ra 
gipaabot, manluluwas 
sa akong pagkalunod. Mipahiyom 
ang akong mga mata sa nasaksihang 
misteryo nga kon mahibaw-an 
latos sa bakus ni Papa unya 
ang matilawan. Maayo ra sab 
nga amang ang mga bungbong ug 
wala kini makakat-on paglibak kanako. 
Miluhod ko atubangan sa baldeng 
puno og tubig, sa bag-ong kalibotan 
nga gahulat sa giila kong dagat, 
diin ko mas dawat,
diin ko mas luwas. 

Kas-a, gisaaran kong Mama 
nga sa dagat kuno ko mag-birthday
Otso anyos ko niadtong nasakpan niya 
sa baybayon ang misteryo 
sa akong kinaiya. Apan siyete anyos pa ko,
sa c.r. nga akong gingharian, 
ang iyang anak unang nahimong 
usa ka sirena. 


 -- JOHN GILFORD DOQUILA 
Davao City, Philippines

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.