4.16.2010

ambayan
















Pagpamalak—
apan unsa man gyud nga matanga sa butang kining pagpamalak?
Mas daghan kay sa usa ka tay-ugong mga tubag
ang nasukamod gikan pa sa unang higayon nga kini gipangutana.
Apan wa ko kini hisayri ug wa ko hisayri apan mokapyot ako niini
nga ingon sa usa ka lumoluwas nga ambayan.
-- hinubad gikan sa balak ni Wislawa Szymborska

Sa akong pagsaka-kanaog
sa hagdan
sa akong mga adlaw,
ako usab nga gikinahanglan
ang samang ambayan.

Ambayan—
nga akong kagunitan
sa samang kahugot,
bisag hawan ug way makasabod,
bisag basa o danglog,
o puno sa mga abog
ang mga ang-ang.

Ambayan—
nga bisag way amihanan o habagatan
way silangan o kasadpan,
mosilbing usa ka aguhon*
nga motabang pagtultol
sa tumong nga akong gipadulngan.

Ambayan—

nga sa higayon nga ako mahulog
ug ipadpad sama sa usa ka gamay’ng dahon,
Dali kong kakuptan
Sa akong pagbangon.

________________________________
* aguhon: compass

-- URIAS A. ALMAGRO
New Berlin, Wisconsin, USA

2 comments:

Akoy said...

Balak

Unsa ang kalibotan sa lingaw-lingaw,
Titik, pulong kun tudling-pulong ang dulaan?
Unsa nga kalibotan ang pinulongan,
Nganong may katawa, kasubo ug katingala?

Akoy
2010.4.17

M said...

ang kaluhangalan (synonym)
sa ambayan mao ang GABAYAN.

tidlom ang dugokan.

-mananambalak


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.