5.15.2021

kawala


(sumala kang Xaña Angel Eve M. Apolinar sa The Ride Home) 

Naabtan pa nimo nga kanunay wala gauli si Talang. Madunggan lamang ang hilak matag gabii/adlaw. Morag bata. Kon makit-an, gitikyop ang mga batiis/bukton, gatutok sa kawalaan. Ikaw, maglisod og pangita. Ako, dili ako si Talang. Katong wala na ka, galili siya sa gawas ug kanunay gahigda sa akong abaga. Wala tika gipangita sa imong paghawa. Kato lamang wala na nibalik/nakabalik sa gitakdang pagbalik. Wala nimo naabtan nga kanunay wala ko gauli. Madunggan lamang ang hilak matag gabii/adlaw. Morag bata. Kon makit-an, gigakos ang mga gitikyop nga batiis, gatutok sa kawalaan. Ikaw basi, lisod gyod mangita. Ako, ako si Talang. Katong wala na ka, galili ko sa gawas ug kanunay gahigda sa akong abaga. 

Akong nahinumdoman nga gihisgotan nimo nga ang pagsubay sa ngilit sa baba sa bulkan ug sa dugokan sa lasang, ang pagpangita sa kangitngit sa lawak, ug ang pagtan-aw sa gawas sa gisakyan pahawa/pauli samtang adunay gahigda sa abaga kay pagpuyo sa kawalaan. 

Sa sinugdanan, mga pulong ang imong gidala pahawa/pauli. Egosentrismo. Sikoseksuwal. Poskumbensiyonal. Tag-as aron dili dayon mahurot. Human sa pipila ka bulan, nahimatngonan nga dili kini mahilis. Usa ka gabii, gisubay nimo ang kangitngit sa ili, gisulod ang tudlo sa baba ug gitutok sa pamaga. Nipait ug niaslom ang tilaok hangtod madugway ang mga pulong. Dayon imong nahinumdoman: kas-a, natingala ka sa nakit-ang iring nga nikaon og sagbot ug taod-taod gidugway kini kauban ang mga dili mailhang kinaon. 


 -- M.J. CAGUMBAY TUMAMAC
General Santos City, Philippines

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.