2.21.2022

sa gihapon nibangon ko


Mahimo ko nimong ipatik sa kasaysayan 
Uban sa imong aplod, gituis nga mga bakak, 
Mahimo ko nimong tumban sa yuta 
Apan sa gihapon, sama sa abog, mobangon ko. 

Nakasipok ba nimo ang akong pagkamapangahason? 
Nganong gilipotan ka man sa kadulom? 
Tungod kay galakaw ko daw aduna ko’y mga atabay sa lana 
Nagbomba diha sa akong sala.

Sama sa mga bulan ug sama sa mga adlaw, 
Uban sa kapihoan sa taob-hunas, 
Sama sa mga paglaom nga nigitib pataas, 
Sa gihapon mobangon ko. 

Buot ba nimong mabatyagan ang akong pagkagupok? 
Pagduko ug pagpaubos sa tinan-awan? 
Mga abaga nga nahunlak sama sa mga lusok sa luha, 
Naluya sa mahinuklogon nga pagngaab? 

Nakapasagmuyo ba nimo ang akong pagkamapahitas-on? 
Ayaw lang pod lisod-lisora pagdawat 
Tungod kay gatalidhay ko daw aduna ko’y mga minahan sa bulawan 
Nagkalot sa akong kaugalingong nataran. 

Mahimo ko nimong pusilon sa imong mga pulong, 
Mahimo ko nimong tagud-tagoron sa imong mga mata, 
Mahimo ko nimong patyon sa imong kasilag, 
Apan sa gihapon, sama sa hangin, mobangon ko. 

Nagsipok ba ka sa akong pagkalawasnon? 
Pag-asdang ba nga wala’y pasidaan 
Nga gasayaw ko daw aduna ko’y mga brilyante 
Sa panaghaom sa akong mga paa? 

Gikan sa mga lagkaw sa kaulaw sa kasaysayan 
Nibangon ko. 
Gikan sa kagahapon nga nigamot sa kangulngol 
Nibangon ko. 
Usa ko ka itom nga lawod, galumpayat ug halapad, 
Gabuhagay ug gaawas ko pagsapnay sa taob. 

Gitalikdan ang kagabhion sa paghasi ug kahadlok 
Nibangon ko 
Sa banagbanag nga makapahingangha ang katin-aw 
Nibangon ko 
Gadala sa mga gasa gikan sa akong katigulangan, 
Ako ang damgo ug ang paglaom sa ulipon. 
Nibangon ko 
Nibangon ko 
Nibangon ko.


(Paghubad sa balak ni Maya Angelou isip kinasingkasing nakong pagyukbo kang VP Leni Gerona Robredo) 

-- GERWIN VIC E. BHUYO 
Bangkok, Thailand

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.