2.10.2009

uban sa tagak nga mga dahon
















Bitaw, morag dugaydugay nang wa makatambong ang mga tinun-an kay nagtipun-og na man ang mga dahon ubos sa landong sa kamansilis sa daplin sa hinayak nga kurbada sa provincial road. Ug sa akong tan-aw dugaydugay na sab nga way sakyanan nga nahiagi dinhi. Kadugay na diay nga wa ko mahibalik. Gamay pa kaayo ko niadto, mga dyes anyos lang, ug taliwala sa kahilom dihay mikalit og ingon nga taliabot na ang among maestro mao nga dili ko angayng mag-alindasay, apan daghan pa kong gustong adtoan ug gustong buhaton ug mao nga dili na makahulat. Unya nadunggan ko na lang nga wa gyod diay moabot si Sir, ug nga sa ngadtongadto wa nay bisag usa ka klasmeyt nga mibalik. Karon, samtang gisulayan nakog tapok ang nagpasad nga mga isla sa dahon, nahanggap ko ang way-kamatayong kahumot sa dugta nga mga butang, klase-klaseng kahumot sigon sa kadugta, diin ang nailawmang bahin umog pa sa kataposang ulan. Dayag nga hagbay nang mipadunghay labang sa kalsada ang yungyong sa mga sanga sa kahoy sa pagkabata, ang pahina sa walang kamot sa kalibotan nga naghambin sa lumad nga pinulongan. Sa akong pagpailawom sa landong nakita ko nga dili na diay ko angayng mahadlok nga adunay til-as nga matagak. Nadoble na ang lindog sa kamansilis ug sinaw na ang iyang panit, nangapungil na ang iyang mga tunok sa ubos nga bahin, unya ang mga dahon dagko na, mas baga, mas sinaw, ug dili na gyod kataptan ni bisan kinsa pang kapid-ag tiil kay ang ilang kalunhaw lugom uyamot ug dili na mauli. Apan dili kinahanglang mag-inusara ko sa paghinlo niining hamugawayng pantaw sa umaabot kay, tan-awa, nagdulong na usab dinhi ang uban, kumpleto o pikas o putol, bisan tuod lagas na, gikan sa sidlakan o kaha sa kasadpan, gikan sa ulohan sa adlaw o sabakan sa bulan o tiilan sa mga bituon. Moabot sila, tagsatagsa, unya magpulipuli dayon mig asoy sa nagkayamukat ug nangagipod nga sugilanon sa among kinabuhi.


-- VICENTE VIVENCIO BANDILLO
Dubai, United Arab Emirates

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.