9.30.2018

kasingkasing


(sumala sa balak ni Paul Randy P. Gumanao  nga “Sa Higayong Ako Angoangohon”)

Basin isulti nako kanimo nga dili sama ang kasingkasing sa mga pulong
nga balik-balik, susama sa gugma-gugma nga mahimong mag-inusara
ang matag bahin ug aduna gihapoy kalabotan sa gamot ang púlong
nga mamugna sa pagbalik-balik; walay kaugalingong kahulogan 
ang kasing sa kasingkasing. Unsa may ipasabot niini? Ako. Ikaw, 
Kanang motuyok-tuyok diay nga dula-dulaan sa mga bata. Bata-bata 
gyod ka maong kinahanglang idungag, Kanang adunay kalabotan 
sa kasingkasing. Nga sama sila og hugis ug gidak-on, motuyok
sa imong pangutok. Nga dili kini tinuod, ang andam nakong itubag. 
Apan ang imong itubag, Sama silang adunay kataposan: ang kasing 
sa pagtuyok, ang kasingkasing sa paghigugma. Tugotan ko kini, ikaw,
imbes nga itudlo kanimo ang matarong nga pag-amgid (dili kini sama
sa imong mga gibasang balak nga kanunayong gugma ang hisgotan)
ug akong iampo nga ako angoangohon aron dili na nako atik-atikon
ang kaugalingon. Apan dili ko kapugong, Ug kinahanglang butangan 
og giyon ang mga pulong nga balik-balik; wala sa kasingkasing. Ikaw
kunohay apan ang tinuod, ako, Mabatian ba nimo ang giyon sa gugma-
gugma, tuyok-tuyok, dula-dula, ug atik-atik nga wala sa kasing-
kasing?


-- M.J. CAGUMBAY TUMAMAC
General Santos City, Philippines

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.