10.22.2008

dawiraw sa pagdayeg ug kasina
















Samtang milabang ko sa kalsada
nga wa sa hunahuna kay nabalaka
lagi sa nagtipun-og nga buluhaton
nga naghulat sa opisina, ug ilabi na
nga mibalik na kuno gikan sa iyang
bakasyon ang akong budlat nga bisor,
hapit ko hitapsingi sa usa ka dyip
unya nakahinumdom ko sa balita
pipila na ka buwan ang milabay
nga ang planetang Mars mibisita kuno
sa kalibotan, duol kaayo, hapit kuno
ta hitapsingi, pila na lang ka kilometro,
usa ka panghitabo nga kausa ra
sa usa ka gatos ka libo ka tuig.

Nahinumdom tuod ko nga niadtong
gabhiona, ang akong mga kaila
nga banggiitang magbabalak, sila
nga gitugahag katakos pagmugnag
sinulat nga matahom ug katingalahan,
nga lawom og pamalandong ug
tugob sa kait-on ug inspirasyon,
nanag-ambahan pagsaulog niining
okasyona, gikan sa pagsawop
hangtod sa pagsubang sa adlaw,
pinaagi sa pagbasa sa ilang mga
obra maestra, kaon, inom, kanta-kanta,
ug usab manggialamong kukabildo
nga pinasiboang halawom ug hataas
nga panghupaw ug kompas nga
pakighilawas isip matinahurong yukbo
sa usa ka malamatong pasundayag
sa mga talinghaga sa kinaiyahan.

Samtang ako nga usa ka burong nga
kawani sa gobyerno, alas otso na
miabot sa balay, unya human sa
panihapon nga ang sud-an utan
kamunggay sinubakan og bansikol
nga tinap-anan, subo nga nakighinabi
sa asawa bahin sa bayranan sa tubig,
kuryente, eskwela sa mga bata ug uban
pang gastoan, unya mao pa gani
pagdat-ol sa ulo sa unlan, mihagok lang
dayon ug nakatulog nga way damgo-
damgo, unya pag-abot sa kaadlawon
gipukaw sa tuktugaok sa hiniktan nga
otrong inutil ug way hibangkaagan.


-- VICENTE VIVENCIO BANDILLO
Dubai, United Arab Emirates

2 comments:

rsb said...

mas klaro, mas nindot ug ako ania naghinuktok
kay ...medyo... naka-relate.. nakasabot..salamat parekoy.

alig-ig said...

salamat sab. kining nagtrabaho tas gobyerno no time for love he he.


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.