9.28.2008

alang kanimo, manoy roman
















Lanog pa sa akong mga dalunggan ang imong mga katawa, Noy Roman. Bisan ang imong hulagway nga nag-inom sa usa ka bol nga tuba sa grahean sa MB Liner sa Tagbilaran tina-aw pa sad kaayo. Ikaw ang drayber ug si Papa ang konduktor. Gani ang mga biyahe ninyo matag tabo sa Sevilla ako man gayong atangan matag Sabado sa buntag aron ngadto ko sa pamilya sa akong Mama moduaw matag semana. Ang tingog sa mga nagkagot nga mga bolitas, tarugo og kahoy nga lawas sa higanting trak nga motadlas sa dalan sa Tagbilaran, Baclayon, Albor, Loay, Loboc ug Sevilla sa sayo nga kabuntagon nagtingog pa sa akong hunahuna. Wala ko makalimot nga adto ko nimo pa lingkoron sa imong tupad samtang mamati kita sa mga libak sa mga lab-asera, manindahay sa tira-tira, dumog, linusak, saging linung-ag, mga matam-is, mga manok, itlog, talong ug uban pang lagutmon. Sama sa kilat imong giwahing ang kasaba sa mga tingog sa imong daw Bob Dylan nga tingog :

Kon kamo inday mgangitag hayahay
Ang MB Liner ang sakyi kanunay


Liko sa Kinugitan ang kasadya sa imong higanting MB mosuot ngadto sa Sevilla.
Apan sama sa dahong laya ang tanan nawala nahanaw. Sigurado ko nga nagsugod ang tanan sa dihang ang tibuok Bohol nangatawa sa imong awit nga Magellan. Ug nakita sa usa ka negosyante ang dakong kahigayonan nga mosakay sa tinaginting sa walay brake-brake nimong mga awit. Bisan subo, niadto ko sa imong katapusang tukar didto sa Loay ang lungsod sa akong amahan. Bisan lata kaayo ang tingog sa imong kumparsa ang mga awit bahin sa mga kasinatian sa kinabuhi sa mga sakay sa imong higanting trak maka-ukay lang gihapon sa mga kahimuot. Apan sama sa damgo ang tanan nawala nahanaw. Sa sunod nakong balita tua nakas Manila, ug ilado na sa tibuok nasud. Apan ang imong mga awit daw nawad-an sa katin-aw morag nalubog. Morag nawala ang kahimuot sa kinabuhi. Unya nag-awit na ka'g mga awit sa mga tawo nga morag wala pa makasinati sa kasakit og biaybiay sa kinabuhi. Nawala ang Roman nga kusog moagik-ik sa mga tiaw-tiaw sa kinabuhi. Unya nawala ang tanan sama sa dubok nga isda sa kamot sa negosyante. Wala man gani ko makabalita sa imong lubong sa Calape kon wala ko manawag ni Papa kagahapon wala ako makahibalo nga wala na ang siaw nga drayber sa mga asoy sa mga siaw nga mga pasahero sa MB.


-- LEO BOB FLORES
Bukit Batok, Singapore

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.