11.29.2008

ang pan namo matag adlaw

(Hubad sa balak ni Cesar Vallejo)















Alang kang Alejandro Gamboa

Ang pamahaw humana imna… Ang umog nga yuta
sa lubnganan nangalisbo sa kaamyon sa bililhong dugo.
Syudad sa tingtugnaw… Ang mabiaybiayong krusada
sa usa ka karetilya nga daw nagbitad sa iyang likod
sa emosyon sa gikadenahang pagpuasa!

Akong gipangandoy nga mamukpok sa tanang mga pultahan,
ug mangita sa usa ka linalang; ug unya
mosud-ong sa mga kabos, ug, samtang sila hilom nga naghilak,
akong hatagan og mga tipik sa lab-as nga pan.
Ug kawaton gikan sa mga adunahan ang ilang kaparasan*
pinaagi niadtong duha ka balaanong kamot
nga sa usa ka suntok sa kahayag mipusgay sa mga lansang
ug milugtas gikan sa Krus!

Mga pilok sa kabuntagon, dili kamo maka-aswat kaninyo!
Hatagi kami sa pan namo matag adlaw,
Ginoo…!

Ang kada bukog nga nia kanako gipanag-iya sa laing mga tawo;
ug tingali ako silang gitulisan.
Mianhi ako aron pagsaklaw alang kanako niadtong butang
nga tingali alang sa usa ka laing tawo;
ug nagsugod ako paghunahuna nga, kon wa pa ako matawo,
laing kabos nga tawo unta ang makainom ning kape.
Gibati ko nga daw ako usa ka daotang kawatan…
Asa man ako mosangko?

Ug unya ning matugnaw’ng takna, nga ang kalibotan
dunay panimaho sa tawhanong abog ug labing masubo,
akong gipangandoy nga mamukpok sa tanang mga pultahan
ug mangayo’g pasaylo sa usa ka linalang,
ug maghimo’g mga tipik sa pan alang kaniya
dinhi, ning hurno sa akong kasingkasing…!
________________________________________
* kaparasan: vineyards

Gihubad ni:
-- URIAS A. ALMAGRO
New Berlin, Wisconsin, USA

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.