11.27.2008

magbabalak
















Kon mangandoy,
Kinahanglan ang pangandoy dili susamag kasi-ot
Sa mga gamut sa tanghaga.
Kon magpahilayo,
Kinahanglang dili ka mahisungko
Sa gitugkan sa mga bituon.
Kon magtago,
Ayaw'g tagda ang mga kahoy'ng nangiyugpos lang
Diha sa Osmeña Boulevard.
Kon anha ka magluklok
Sa lukonlukon sa Carbon
O sa igot-igot sa San Nicolas,
Sipiti pag-ayo ang imong kasingkasing
Ug bitbita ang bantal mong pulos damgo.
Kon usa sa imong mga higala
May gihambing kasilag batok kanimo
Nga daw kukong-sampinit mobanhig,
Motampalas, mokawras, mogadlas
Sa sayon mong pamayhon, kis-ong,
Paabotang moaya-ay ang kangutngot
Ug dayon ipanugilon ang kahapdos.
Inighugpa sa ting-ulan,
Lapaw sa tuhod ang baha sa Colon.
Kinahanglang mangita kag katungtongan
Aron dili tuphon sa panuhot
Ang kubalon mong kalag.
Ayawg bugawa ang mga uk-ok
Nga manuol nimo,
Pasagdi silang mag-ambahan
Sa pagsud-ong sa bugason mong aping,
Aber kinsay pul-an.
Inigsalop sa adlaw,
Tiloka taman sa ginhawa
Ang nahibiling tikod
Sa gubaon mong sapatos,
Ug pangitaa ako.
Malagmit anha mo ako igkita,
Inigpanghimbis sa bulan sa ikaduhang subang,
Tipon sa mga baligyang bulak sa Freedom Park
Nga buntag pang wa mahalin;
Kon wa ‘ko sa gihay, naa ‘ko sa pungango,
Kon wa ‘ko sa pungango, malagmit
Ako ang ulod; kon dili ako ang ulod,
Ako ang tunok, nga kon dili ka magmatngon,
Mota-op sa imong tudlo.


-- RENE ESTELLA AMPER
Boljoon, Cebu, Philippines
_________________________________________________
Kini usa sa mga balak sa koleksyon ni anhing Dr. Rene Estella Amper nga ang ulohan Payag Ibabaw Sa Hangin. Gihatagan ni Rene og kopya sa orihinal ang iyang suod nga higala nga si Urias A. Almagro. Uban sa dakung pagbulig sa tigdumala niining balayan sa Kabisdak, ikasabwag na gyod kini ngadto sa mga magbabasa sa mga balak sa pinulongang Binisaya.

No comments:


Daghang salamat sa mga maniniyot nga gapaambit sa ilang mga hulagway sa Google ug Flickr.